تهران
کد خبر:85045
پ

درگیری معترضان به محدودیت های کرونایی در بلژیک با پلیس

به گزارش از خبرگزاری فرانسه، برخی از شرکت کنندگان در تظاهرات اقدام به آتش زدن سطل زباله کردند. حدود هشت هزار نفر در بروکسل به سمت مقر اتحادیه اروپا راهپیمایی کردند و شعار “آزادی” سر دادند. نیروهای ضد شورش بلژیک با تشکیل زنجیره دفاعی مانع از رسیدن معترضان به میدان مقر اتحادیه اروپا شدند.   […]

به گزارش از خبرگزاری فرانسه، برخی از شرکت کنندگان در تظاهرات اقدام به آتش زدن سطل زباله کردند.

حدود هشت هزار نفر در بروکسل به سمت مقر اتحادیه اروپا راهپیمایی کردند و شعار “آزادی” سر دادند.

نیروهای ضد شورش بلژیک با تشکیل زنجیره دفاعی مانع از رسیدن معترضان به میدان مقر اتحادیه اروپا شدند.  

با پراکنده شدن جمعیت معترضان به گروه های کوچکتر در اطراف محل مقر اتحادیه اروپا، درگیری های بیشتری رخ داد و برخی تظاهر کنندگان سطل‌های زباله را آتش زدند.

با شیوع کرونا و هشدار درباره سویه اومیکرون تعدادی از دولت های این منطقه سبز برای مهار ویروس محدودیت های بیشتری اعمال کردند که این اقدامات باعث برپایی تظاهرات‌ و تجمع مخالفان در برخی از کشورهای اروپایی در هفته های اخیر شده است.

تظاهرکنندگان با اقدامات اجباری اعمال شده توسط دولت‌ها مانند استفاده از ماسک، قرنطینه و اجباری کردن واکسن مخالف هستند.

اورسولا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا هفته گذشته گفت که از نظر وی زمان آن رسیده است که در مورد واکسیناسیون اجباری تصمیم بگیریم ، پیشنهادی که توسط معترضان در تظاهرات محکوم شد.

بلژیک با جمعیتی بالغ بر ۱۱ میلیون نفر، طی هفت روز گذشته به طور میانگین روزانه بیش از۱۷ هزار و  ۸۰۰ مورد ابتلا به کووید-۱۹ و همچنین ۴۴ مورد مرگ را ثبت کرده است.

منبع: ایرنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید