تهران
کد خبر:58100
پ

درآمد هزار میلیارد دلاری با افزایش ۱۰ درصدی ضریب بازیافت آزادگان جنوبی

وزیر نفت گفت: با افزایش ۱۰ درصدی ضریب بازیافت در میدان مشترک آزادگان جنوبی، تولید از این میدان ۲.۷ میلیارد بشکه و درآمد بیش از ۱۰۰۰ میلیارد دلار افزایش می یابد.  بیژن زنگنه امروز  در مراسم امضای قرارداد توسعه میدان آزادگان جنوبی با بیان اینکه ایران از تولید ۷۰ هزار بشکه نفت در غرب کارون […]

درآمد هزار میلیارد دلاری با افزایش ۱۰ درصدی ضریب بازیافت آزادگان جنوبی

وزیر نفت گفت: با افزایش ۱۰ درصدی ضریب بازیافت در میدان مشترک آزادگان جنوبی، تولید از این میدان ۲.۷ میلیارد بشکه و درآمد بیش از ۱۰۰۰ میلیارد دلار افزایش می یابد.

 بیژن زنگنه امروز  در مراسم امضای قرارداد توسعه میدان آزادگان جنوبی با بیان اینکه ایران از تولید ۷۰ هزار بشکه نفت در غرب کارون به ظرفیت ۴۰۰ هزار بشکه دست یافته است، اظهار کرد:  شاخص فعالیت در میادین مشترک را باید در غرب کارون و پارس جنوبی ببینیم. البته در سایر میادین مشترک نیز اقدام شده و تا پایان دولت به نتیجه می رسد.

وی به موضوع افزایش ضریب بازیافت از میادین نفتی اشاره کرد و افزود: باید از این ثروت درست استفاده کنیم و ثروت ملت هدر نرود، به همان میزان که به میادین مشترک حساس هستیم باید  به ضریب بازیافت نیز حساس باشیم.

وزیر نفت با بیان اینکه ۲۷ میلیارد بشکه نفت درجا در میدان مشترک آزادگان جنوبی وجود دارد، اما حداکثر برداشت ما کمتر از ۱.۵ میلیارد بشکه است، گفت: می توانیم شش درصد ضریب بازیافت در این میدان را به ۱۶ درصد افزایش دهیم،   این به معنای افزایش ۲.۷ میلیارد بشکه تولید نفت از آزادگان جنوبی است و بالای هزار میلیارد دلار درآمد برای کشور ایجاد می کند.

وزیر نفت به امضای قرارداد میدان مشترک آزادگان اشاره کرد و با بیان اینکه افزایش بازیافت نفت در این میدان فوق‌العاده مهم و حیاتی است، تصریح کرد: این قرارداد با یکی از نمادهای فناوری ملی یعنی شرکت پتروپارس امضا می‌شود.

وی با بیان اینکه محدوده غرب کارون (سوسنگرد، دشت آزادگان، هویزه، شط علی، هورالعظیم) میدان رزم برادران و فرزندان بزرگ ملت ایران بود و خاطره انگیز است، افزود: وقتی در سال ۶۲ پل موقت شناور برای تلاقی با جزایر مجنون احداث می‌شد، بنده وزیر جهاد بودم. خون‌های پاک فرزندان این کشور در این زمین برای حفظ شرف، استقلال، سربلندی و آزادی ملت ریخته شد. آن زمان فکر نمی‌کردم که این منطقه مهمترین میدان فعالیت برای توسعه نفت باشد.

زنگنه تصریح کرد: اکنون ما جا پای شهدا قدم می‌گذاریم. اینکه گفتند در این منطقه با وضو قدم بگذارید حرف قابل تاملی است. جای جای اینجا خون شهیدان ریخته شده است و حاکمیت امروز در نقطه مرزی برکت این خون‌هاست، با اقتدار کارمان را انجام می‌دهیم.

وزیر نفت با بیان اینکه به هیچ کشور خارجی علاقه‌ای ویژه‌ ندارم و اگر با فردی صحبت می‌کنم برای عزت و منافع ملت ایران است، تاکید کرد: ما مقتدر و محکم برای سربلندی ملت‌مان و ایران عزیزمان ایستادیم.

وی با بیان اینکه من خدمتگزار ملت ایران هستم. من در این خاک به دنیا آمدم، پدرانم در این خاک به دنیا آمدند و در این خاک دفن شدند، امیدوارم خودم در این خاک با عزت دفن شوم، گفت:  آنچه برایم مهم است فقط و فقط سربلندی و بزرگی ملت ایران است و تلاش برای اینکه در این شرایط سخت بتوانیم کاری کنیم که کمتر به مردم فشار وارد شود، تصریح کرد: وظیفه‌ ما این است در این شرایط سخت، تحت سخت‌ترین فشارها عمل کنیم و کوتاه نیایم.

ادامه دارد

منبع خبر : ایسنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید