تهران
کد خبر:57344
پ

دانشگاه‌های هاروارد و ام آی تی از دولت ترامپ شکایت کردند

دانشگاه‌های هاروارد و ام آی تی علیه دولت ترامپ به خاطر دستورالعمل ممانعت از حضور دانشجویان خارجی در ترم پاییز امسال که به صورت آنلاین مجبور به ادامه تحصیل هستند، شکایت کردند. هاروارد در اوایل این هفته اعلام کرد تمام دوره تحصیلی آن به صورت آنلاین خواهد بود که شامل دانشجویانی که در مجتمع دانشگاهی […]


دانشگاه‌های هاروارد و ام آی تی علیه دولت ترامپ به خاطر دستورالعمل ممانعت از حضور دانشجویان خارجی در ترم پاییز امسال که به صورت آنلاین مجبور به ادامه تحصیل هستند، شکایت کردند.

هاروارد در اوایل این هفته اعلام کرد تمام دوره تحصیلی آن به صورت آنلاین خواهد بود که شامل دانشجویانی که در مجتمع دانشگاهی حضور دارند هم خواهد بود.

به گزارش سی ان ان، دانشگاه هاروارد اعلام کرده است که دستورالعمل دولت ترامپ، نزدیک به پنج هزار دانشجوی بین‌المللی را متاثر می‌سازد.

لری بیکو رئیس این دانشگاه گفته است به نظر می‌رسد این دستور العمل به طرز هدفمندی صادر شده است تا با فشار آوردن به دانشکده‌ها و دانشگاه‌ها، در پاییز امسال، بدون توجه به نگرانی‌های سلامتی و ایمنی دانشجویان ، مدرسان و سایرین ناشی از کرونا، کلاس‌های دانشگاهی خود را برای آموزش حضوری باز کنند.

شرایط ویزا برای دانشجویان همیشه سختگیرانه بوده و آمدن به ایالات متحده برای گذراندن دوره‌های آنلاین فقط ممنوع است. اداره مهاجرت و گمرک در دستور العمل خود، پیشنهاد داده است تا کلاس‌ها به صورت ترکیبی برگزار شود.

در دادخواستی که دانشگاه هاروارد و ام آی تی در دادگاه منطقه ماساچوست ارائه داده‌اند، تصمیم اداره مهاجرت را عامل ایجاد وضعیت تحمل‌ناپذیر برای اجرای برنامه‌های آموزشی که عمدتا آنلاین برگزار می‌شوند، ایجاد کرده است.

این دادخواست همچنین بر مشکلات پیش روی دانشجویان تاکید دارد که فقط چند هفته تا آغاز ترم پاییز مانده است و این دانشجویان تا حد زیادی قادر به انتقال به دانشگاه‌هایی نیستند که آموزش حضوری ارائه می‌دهند.هرچند که ممکن است با توجه به دستور العمل اداره مهاجرت، آنها تنها این کار را برای اینکه از کشور خارج نشوند، بپذیرند.

در دادخواست این دانشگاه‌ها تصریح شده است: برای بسیاری از دانشجویان، بازگشت به کشورهای خود برای شرکت در آموزش آنلاین ناممکن، ناشدنی، گران قیمت یا خطرناک است.

بیش از یک میلیون دانشجوی بین‌المللی در آمریکا مشغول به تحصیل هستند.

دولت ترامپ اصرار دارد که مدارس و دانشگاه‌ها در پاییز امسال به صورت حضوری برقرار شوند در حالی که آمار مبتلایان به کرونا با سه میلیون مورد شناسایی شده و مرگ و میر ناشی از آن در آمریکا با بیش از ۱۳۰ هزار جان باخته، رو به افزایش است.
منبع: ایرنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید