تهران
کد خبر:57897
پ

خبر روحانی از تبدیل جاسک به بندر صادراتی نفت

۱۸ پروژه ملی در حوزه آب و برق در استان هرمزگان روز پنج‌شنبه با دستور حسن روحانی به بهره‌برداری رسید. روحانی در آیین بهره‌برداری از این پروژه‌ها تاکید کرد: با وجود همه تحریم‌ها و فشارهای دشمنان، هم‌اکنون حدود ۹۰ درصد امور طراحی و اجرای پروژه‌های مهم صنعت پیچیده برق به وسیله متخصصان توانمند ایرانی انجام […]

۱۸ پروژه ملی در حوزه آب و برق در استان هرمزگان روز پنج‌شنبه با دستور حسن روحانی به بهره‌برداری رسید. روحانی در آیین بهره‌برداری از این پروژه‌ها تاکید کرد: با وجود همه تحریم‌ها و فشارهای دشمنان، هم‌اکنون حدود ۹۰ درصد امور طراحی و اجرای پروژه‌های مهم صنعت پیچیده برق به وسیله متخصصان توانمند ایرانی انجام می‌گیرد که باید به سمت خودکفایی کامل در این صنعت پیش برویم. رئیس‌جمهوری در ادامه با اشاره به نقش مهم و راهبردی استان هرمزگان در کشور و مردم بسیار خوب و وفادار و مرزدار این استان اعلام کرد: جاسک به زودی به یک بندر بسیار مهم صادراتی نفت ما تبدیل می‌شود و بنابراین جایگاه این استان روز به روز رفیع‌تر و مهم‌تر خواهد شد.

بندر جاسک بزودی به بندر صادراتی مهم صادرات نفت کشور تبدیل می‌شود ...

روحانی با بیان اینکه در ابتدای انقلاب اسلامی تنها ۷۴ درصد جمعیت شهرها از آب بهداشتی برخوردار بودند، گفت: این رقم اکنون به ۹/ ۹۹ درصد رسیده و در حوزه تصفیه‌خانه‌ها نیز از ۲۷ مورد با محاسبه اقداماتی که تا پایان امسال می‌شود، به ۱۶۷ تصفیه‌خانه خواهیم رسید که این رقم یک افزایش شش برابری را نشان می‌دهد.

رئیس‌جمهوری به توسعه بخش ساخت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در کشور اشاره کرد و گفت: در آغاز انقلاب اسلامی فقط چهار تصفیه‌خانه فاضلاب در کشور بود که این رقم با یک افزایش ۶۳ برابری، تا پایان امسال به ۲۵۵ تصفیه‌خانه فاضلاب خواهد رسید.

روحانی افزود: آنهایی که می‌گویند انقلاب چه کار کرده، انقلاب اسلامی فقط در بخش تصفیه فاضلاب نسبت به قبل از انقلاب ۶۳ برابر تلاش کرده و ما دست همه مهندسان و کارگران را می‌بوسیم.

رئیس‌جمهوری با تاکید بر ضرورت بهره‌گیری بهینه از همه منابع آبی کشور از جمله آب دریاها گفت: امروز حدود ۲۶ میلیارد مترمکعب آب دریاها بدون نمک‌زدایی در اختیار استان‌های ساحلی قرار می‌گیرد و همزمان برای استان‌های ساحلی بیش از ۴/ ۴ میلیارد مترمکعب آب نیز برای شیرین‌سازی در نظر گرفته شده که با فرآیند شیرین‌سازی این رقم به ۴/ ۱ میلیارد مترمکعب می‌رسد.

روحانی با تاکید بر اینکه باید از آب دریا در چارچوب محیط زیست استفاده کنیم، افزود: برای تامین آب مورد نیاز استان‌های غیرساحلی همانند خراسان جنوبی، کرمان، یزد، سمنان و حتی خراسان رضوی هم ۷/ ۳ میلیارد مترمکعب آب در نظر گرفته شده که این رقم هم بعد از فرآیند شیرین‌سازی به ۳/ ۱ میلیارد مترمکعب خواهد رسید.

رئیس‌جمهوری سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه شیرین‌سازی و انتقال آب دریاها به بخش‌های مورد نیاز در کشور را ضروری خواند و گفت که با این اقدام سرمایه‌گذاران به اصل سرمایه خود و سود حاصل از آن دست خواهند یافت.

روحانی همچنین گفت: هم‌اکنون ۶۱ آب‌شیرین‌کن در کشور فعال است که ۳۶ مورد آن در استان هرمزگان است و در این میان ۹ مورد از ۲۴ آب‌شیرین‌کن در حال تاسیس نیز به این استان اختصاص دارد.

رئیس‌جمهوری با اشاره به اهمیت نقش آب و برق در توسعه و عمران کشور گفت: به این ترتیب در مجموع به‌زودی ۸۵ آب‌شیرین‌کن در کشور فعال خواهد بود که ۵۴ مورد آن در دولت تدبیر و امید به ثمر نشسته یعنی از ۴۸۵هزار مترمکعب آبی که از آب‌شیرین‌کن‌ها تا پایان سال به‌دست خواهد آمد، ۳۳۰ هزار مترمکعب آن، به دولت یازدهم و دوازدهم مربوط می‌شود.

رئیس‌جمهوری همچنین رساندن آب به منطقه محروم بشاگرد را خبری خوب برای همگان دانست.

منبع خبر : دنیای اقتصاد

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید