تهران
کد خبر:81134
پ

حوزه باغبانی نیازمند حمایت، انتقال فناوری و ارتقا مکانیزاسیون است

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری به نقل از به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در نشست با رؤسای اتحادیه‌ها و تشکل‌های باغبانی، با اشاره به این که تنوع تشکل‌ها بسیار زیاد است، اظهار کرد: در طرح تقویت امنیت غذایی کشور و رفع […]

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری به نقل از به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در نشست با رؤسای اتحادیه‌ها و تشکل‌های باغبانی، با اشاره به این که تنوع تشکل‌ها بسیار زیاد است، اظهار کرد: در طرح تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی که در مجلس شورای اسلامی در حال تصویب است، این اجازه به وزارت جهاد کشاورزی داده شده تا تشکل‌ها و اتحادیه‌ها را به سمت وحدت پیش ببرد.

وی افزود: این آشفتگی و پراکندگی در تشکل‌ها باعث کاهش قدرت در حوزه کشاورزی شده است در حالی که در صنعت این پراکندگی وجود ندارد و باید این شرایط ساماندهی شود.

ساداتی نژاد با بیان این که هر تصمیم برای این حوزه باید با حضور تشکل‌ها انجام شود، عنوان کرد: اگر قرار است تصمیمی برای بخش کشاورزی گرفته شود، باید با مشارکت تشکل‌ها باشد، چراکه در انتهای کار هم تصمیم ما باید توسط این افراد اجرا شود.

وی افزود: در بخش کشاورزی نیازمند قدرت هستیم و باید برای حضور و فعال‌تر شدن تشکل‌ها سازوکار تعریف شود.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به این که مباحث بسیار زیادی در وزارت جهاد کشاورزی وجود دارد، ادامه داد: باید تکثر در تشکل‌ها را برطرف تا بتوانیم به تمام حوزه‌ها ورود کنیم که این کار با کمک خود تشکل‌ها و اتحادیه‌ها اجرایی خواهد شد.

وی با بیان این که بخش کشاورزی بسیار ثروتمند است، گفت: ما نیاز داریم با همفکری، انتقال دانش و فناوری و افزایش قدرت، جایگاه بخش کشاورزی را ارتقا دهیم.

ساداتی نژاد با بیان این که در حوزه باغبانی دچار عقب ماندگی هستیم، خاطرنشان کرد: باید با همفکری تشکل‌ها و ایجاد اتحاد در این زیربخش، عقب ماندگی را در اسرع وقت جبران کنیم.

وی تاکید کرد: حوزه باغبانی نیازمند حمایت، انتقال فناوری و ارتقا مکانیزاسیون است.

در این نشست، رؤسای اتحادیه‌ها و تشکل‌ها مشکلات، انتقادات و پیشنهادات خود را به وزیر جهاد کشاورزی ارائه کردند.

منبع: خبرگزاری مهر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید