تهران
کد خبر:68551
پ

توقف استخراج رمز ارز در مزرعه رفسنجان

مدیرکل روابط عمومی شرکت توانیر گفت: بنا به درخواست مردم شریف ایران، ماینر رفسنجان امروز خاموش شد. به گزارش خبرنگار ، استخراج رمز ارز از مزرعه رفسنجان، متعلق به شرکت ایرانی توسعه سرمایه‌گذاری ایران و چین با دستور مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمان متوقف شد. این اقدام در شرایطی انجام شد که میزان استفاده […]

مدیرکل روابط عمومی شرکت توانیر گفت: بنا به درخواست مردم شریف ایران، ماینر رفسنجان امروز خاموش شد.

به گزارش خبرنگار ، استخراج رمز ارز از مزرعه رفسنجان، متعلق به شرکت ایرانی توسعه سرمایه‌گذاری ایران و چین با دستور مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمان متوقف شد.

این اقدام در شرایطی انجام شد که میزان استفاده این مزرعه استخراج رمز ارز از ظرفیت تولید برق کشور ۱۷۵ مگاوات معادل ۰٫۴ درصد از کل مصرف برق کشور بوده است.

*ماینر رفسنجان، خاموش شد

در همین ارتباط، ابوذر صالحی، مدیرکل روابط عمومی شرکت توانیر با اشاره به این خبر گفت:« بنا به درخواست مردم شریف ایران، ماینر رفسنجان امروز خاموش شد.»

مدیرکل روابط عمومی شرکت توانیر در تشریح قانونی بودن مجوز این مزرعه استخراج رمز ارز گفت:« هرچند آن شرکت به عنوان یک صنعت، مجوز قانونی دارد ولی اولویت فعلی ، استمرار تآمین برق واحدهای مسکونی است.»

به گزارش خبرگزاری اقدام شرکت توانیر در شرایطی انجام شد که پیش از این برخی از رسانه‌ها استخراج رمزارز را دلیل قطعی برق عنوان کرده ‌بودند. این درحالی است که کل مصرف برق متعلق به استخراج رمزارز معادل ۶۰۰ مگاوات بوده که کمتر از ۱٫۵ درصد میانگین کل مصرف روزانه برق در دی‌ماه را شامل می‌شود.

منبع:خبرگزاری فارس

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید