تهران
کد خبر:94822
پ

تبعات بریگزیت؛ بحران زندگی گران در بریتانیا وخیم‌تر می‌شود

تحقیقات جدید نشان داد، از آنجایی که خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا موسوم به بریگزیت پتانسیل رشد این کشور را کاهش می‌دهد و صدها پوند در سال برای کارگران هزینه دارد، بحران مخارج زندگی در بریتانیا روز به روز وخیم‌تر می‌شود. به گزارش خبرگزاری بین‌الملل، به نقل از روزنامه گاردین، اندیشکده “بنیاد عزم راسخ” (Resolution […]

تحقیقات جدید نشان داد، از آنجایی که خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا موسوم به بریگزیت پتانسیل رشد این کشور را کاهش می‌دهد و صدها پوند در سال برای کارگران هزینه دارد، بحران مخارج زندگی در بریتانیا روز به روز وخیم‌تر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌الملل، به نقل از روزنامه گاردین، اندیشکده “بنیاد عزم راسخ” (Resolution Foundation) و اساتید دانشگاه اقتصاد لندن گفتند، با احتساب مخارج رو به افزایش زندگی، میانگین دریافتی کارگران از الان تا سال ۲۰۳۰ میلادی سالانه ۴۷۰ پوند کسری درآمد خواهند داشت.

محققان در این گزارش که شش سال پس از برگزاری رفراندوم بریگزیت منتشر شده، گفتند: بریگزیت به رقابتی بودن صادرات بریتانیا در سطح جهانی ضربه می‌زند چرا که کمپانی‌ها مجبور شده‌اند تا با شیوع پاندمی کرونا و جنگ روسیه در اوکراین که تورم را به سطوح تاریخی رسانده، دست و پنجه نرم کنند.

در این گزارش آمده است: انتظار می‌رود هر چه بریتانیای کبیر محدودتر شود، به کشوری فقیرتر با بازدهی کمتری تبدیل شود.

آمار رسمی جدید که روز چهارشنبه(۱ تیر) منتشر شدند، نشان می‌دهند که با بالا رفتن قیمت بنزین و افزایش مخارج زندگی که فشار بر خانواده‌های بریتانیایی را افزایش داده، نرخ تورم از ۹ درصد در آوریل سال جاری میلادی به ۹.۱ درصد در ماه گذشته افزایش یافته است. بانک انگلیس نیز هشدار داده که نرخ تورم ممکن است تا اکتبر به ۱۱ درصد برسد.

این گزارش تاکید دولت بر اینکه بریگزیت و برنامه‌هایش اقتصاد و رفاه در خارج از لندن و جنوب شرقی این کشور را تقویت می‌کند، زیر سوال برده چرا که تحقیقات محققان نشان داده که شمال شرقی بریتانیا از خروج این کشور از اتحادیه اروپا بیشترین ضربه را خورده است.  

گرچه این گزارش نشان داد که صادرات به اتحادیه اروپا تحت شروط توافق تجاری بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس با بروکسل که از سال گذشته آغاز شد، به خاطر بریگزیت ضربه شدیدی نخورده اما این گزارش هشدار داد که به طور کلی بریتانیا محدودتر شده و رقابتی بودنش کاهش یافته است.  

منبع: ایسنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید