تهران
کد خبر:74097
پ

بایدن و بن زاید تلفنی رایزنی کردند/ ایران یکی از محورهای گفتگو

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری به نقل از روسیا الیوم، کاخ سفید از گفتگوی تلفنی رئیس جمهور آمریکا با ولیعهد ابوظبی خبر داد. بر اساس این گزارش، کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد که «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا در گفتگو با «محمد بن زاید»، ولیعهد ابوظبی بر اهمیت شراکت طولانی مدت بین […]


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری به نقل از روسیا الیوم، کاخ سفید از گفتگوی تلفنی رئیس جمهور آمریکا با ولیعهد ابوظبی خبر داد.

بر اساس این گزارش، کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد که «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا در گفتگو با «محمد بن زاید»، ولیعهد ابوظبی بر اهمیت شراکت طولانی مدت بین دو کشور تاکید کرده است.

در این بیانیه آمده است: دو طرف در این تماس تلفنی چالش‌های منطقه‌ای و بین المللی از جمله پرونده افغانستان، ابعاد موضوع هسته‌ای ایران و تلاش مشترک برای کاهش تنش‌ها و برقراری صلح در منطقه خاورمیانه را مورد بحث قرار دادند.

این بیانیه می‌افزاید: باید در همین راستا بر اهمیت راهبردی عادی سازی روابط بین امارات و اسرائیل تاکید کرد و حمایت کامل خود را برای تقویت و گسترش این روابط اعلام نمود.

کاخ سفید افزود: بایدن و بن زاید درباره اولویت تلاش با یکدیگر برای حل منازعات از جمله بحران انسانی در منطقه تیگرای اتیوپی به توافق رسیدند.
منبع: خبرگزاری مهر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید