تهران
کد خبر:72792
پ

اوکراین نسبت به آرایش نظامی روسیه در منطقه دونباس شرقی هشدار داد

به گزارش خبرگزاری به نقل از رویترز، «آندری تاران» وزیر دفاع اوکراین روز شنبه۲۱فروردین در بیانیه‌ای ادعا کرد که اتهام‌های روسیه مبنی بر نقضِ حقوق جمعیت روس زبانان در اوکراین ممکن است دلیلی برای شروع مجدد تهاجم نظامی روسیه به خاک این کشور باشد. وی در ادامه هشدار داد که اوکراین با هرگونه اقدام روسیه […]


به گزارش خبرگزاری به نقل از رویترز، «آندری تاران» وزیر دفاع اوکراین روز شنبه۲۱فروردین در بیانیه‌ای ادعا کرد که اتهام‌های روسیه مبنی بر نقضِ حقوق جمعیت روس زبانان در اوکراین ممکن است دلیلی برای شروع مجدد تهاجم نظامی روسیه به خاک این کشور باشد.

وی در ادامه هشدار داد که اوکراین با هرگونه اقدام روسیه در جهت تشدید مناقشه در منطقه دونباس شرقی به شدت برخورد خواهد کرد.

وزیر دفاع اوکراین در این بیانیه اعلام کرد: «در ضمن باید در نظر داشت که تشدید تهاجم مسلحانه فدراسیون روسیه علیه اوکراین تنها در صورتی ممکن است که تصمیم سیاسی مقتضی در بالاترین سطوح [مقامات] در کاخ کرملین گرفته شود».

گفتنی است که مقامات کی‌یف همواره نسبت به آرایش نیروهای نظامی روسیه در نزدیکی مرز مشترک دو کشور و همچنین تشدید خشونتها در امتداد خطوط تماسی که نیروهای اوکراینی را از جدایی طلبان مورد حمایت روسیه در دونباس جدا می‌کند، ابراز نگرانی کرده‌اند.

در واقع این تحرکات نظامی ارتش روسیه به نگرانی‌ها در خصوص احتمال آمادگی مسکو برای اعزام نیرو به اوکراین دامن زده است. اما کرملین تهدیدآمیز بودن حضور نیروهای خود را رد می‌کند و در عین حال می‌گوید که آنها تا زمانی که لازم باشد، در منطقه می‌مانند.

«دمیتری کوزاک» یکی از مقامات بلندپایه کاخ کرملین نیز هفته گذشته گفت که بسته به سطح مناقشه نظامی در شرق اوکراین، روسیه مجبور خواهد شد که از شهروندانش در این منطقه محافظت کند.

این در حالی است که «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه ایالات متحده روز جمعه۲۰فروردین به همراه همتایان فرانسوی و آلمانی خود ضمن اعلام حمایت از کی‌یف در مواجهه با اقدام‌ها و سیاستهای مسکو، از مقامات روسیه خواستند تا هرگونه آرایش نظامی در این منطقه را متوقف کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید