تهران
کد خبر:97237
پ

امدادرسانی خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال به مناطق سیل‌زده همجوار

مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال از آمادگی کامل و امدادرسانی این منطقه به نقاط سیل‌زده استان‌های گلستان، مازندران و تهران خبر داد. محمدمهدی جامعی به خبرنگار شانا گفت: پس از پیش‌بینی‌ها برای بارش‌های گسترده در منطقه شمال همزمان با تعطیلات تاسوعا و عاشورای حسینی، نشست کارگروه بحران تشکیل شد و در […]

مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال از آمادگی کامل و امدادرسانی این منطقه به نقاط سیل‌زده استان‌های گلستان، مازندران و تهران خبر داد.

محمدمهدی جامعی به خبرنگار شانا گفت: پس از پیش‌بینی‌ها برای بارش‌های گسترده در منطقه شمال همزمان با تعطیلات تاسوعا و عاشورای حسینی، نشست کارگروه بحران تشکیل شد و در این نشست مقرر شد که گروه‌های علمیاتی و کاری به مناطق مختلف اعزام شوند و در حالت آماده‌باش قرار گیرند تا در شرایط اضطراری بتوانیم کمک‌رسانی لازم را انجام دهیم.

وی افزود: همزمان امکانات لجستیکی خودمان از جمله بیل مکانیک، ‌لودر و دیگر ماشین‌آلات سنگین را در دو استان گلستان و مازندران به‌ویژه بخش فیروزکوه که احتمال خطر بیشتری وجود داشت،  مستقر کردیم تا در کمترین زمان امکان خود را به محل برسانیم و واکنش سریع داشته باشیم.

مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال تأکید کرد:‌ فرمانداری فیروزکوه نیز احتیاج به کمک‌رسانی داشتند که ما از همین فرصت استفاده کردیم و دستگاه‌هایی را که در سمت ورسک داشتیم، در اختیار فرمانداری فیروزکوه قرار دادیم که این عملیات همچنان در آن منطقه در حال انجام است و در حال پاکسازی راه‌های مواصلاتی و خانه‌های روستاهای سیل‌زده منطقه ایستگاه زرین‌شهر از جمله روستای باغات و … هستیم.

جامعی تصریح کرد:‌ با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی، آمادگی کامل وجود دارد تا در صورت بروز هر گونه سیلاب در منطقه فیروزکوه و دیگر نقاط، نسبت به اعزام تاسیسات خود به محل اقدام کنیم.

هیچ‌کدام از خطوط و تاسیسات منطقه در جریان سیلاب آسیب ندید

وی همچنین با تأکید بر ایمن‌سازی همه خطوط لوله نفت و فرآورده منطقه شمال در طول سال‌های گذشته گفت: خوشبختانه با ایمن‌سازی‌ها و تمهیدهای از پیش پیش‌بینی شده، در هیچ‌کدام از مسیرهای خطوط لوله حادثه و آسیبی نداشتیم.

مدیر منطقه شمال شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت افزود: این آمادگی را داریم تا در صورت بروز هرگونه سیلاب غیرمنتظره در نقاط دور از انتظار، گروه‌های عملیاتی را اعزام کنیم و از انتقال مواد به محیط و خسارت‌های محیط زیستی جلوگیری کنیم.

به گزارش شانا، خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال به‌عنوان یازدهمین منطقه شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران در سال ۱۳۸۵ با هدف انتقال نفت خام وارداتی کشورهای حاشیه دریای خزر (طرح سوآپ) از پایانه نفتی نکا به پالایشگاه‌های تهران و تبریز، انتقال و تحویل فرآورده‌های نفتی تولیدی پالایشگاه تهران و وارداتی از طریق پایانه نفتی نکا به مراکز پخش استان‌های مازندران و گلستان و تأمین ارتباط مخابراتی مراکز انتقال نفت، فشارشکن‌ها، تأسیسات تابعه منطقه و شرکت‌ها و اداره‌های تابعه وزارت نفت در استان‌های مازندران و گلستان تأسیس شد.

مرکز منطقه شمال در استان مازندران در شهرستان ساری واقع شده است، عملیات انتقال نفت خام و فرآورده‌های نفتی در منطقه شمال، با ۵ مرکز انتقال نفت، ۳ فشارشکن و ۳ تأسیسات انتهایی و از طریق حدود ۶۰۰ کیلومتر خطوط لوله انجام می‌شود.

حوزه فعالیت (استحفاظی) منطقه شمال شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت در استان مازندران، از مرکز انتقال نفت نکا آغاز و به فشارشکن مغانک در شهرستان دماوند (استان تهران) ختم و از سوی دیگر در استان گلستان از کوه ابر شهرستان شاهرود و علی‌آباد آغاز و به شهرستان‌های گرگان و گنبد محدود می‌شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید