تهران
کد خبر:78038
پ

استعفای گروهی مدیران بیمارستان‌های جنوب عراق در پی آتش سوزی ذی‌قار

مقامات بهداشتی در ذی قار عراق اعلام کردند که از زمان آتش سوزی در بیمارستان امام حسین(ع) در ناصریه، تعدادی از مدیران بیمارستان‌های استان استعفا کرده‌اند. به گزارش خبرگزاری، به نقل از خبرگزاری فرانسه، سعد المجید، مسئول کل نهادهای بهداشتی، اظهار داشت که مدیران و معاونان حداقل پنج بیمارستان در استان سمت خود را ترک […]


مقامات بهداشتی در ذی قار عراق اعلام کردند که از زمان آتش سوزی در بیمارستان امام حسین(ع) در ناصریه، تعدادی از مدیران بیمارستان‌های استان استعفا کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری، به نقل از خبرگزاری فرانسه، سعد المجید، مسئول کل نهادهای بهداشتی، اظهار داشت که مدیران و معاونان حداقل پنج بیمارستان در استان سمت خود را ترک و مدیریت را به کارمندان کم صلاحیت واگذار کرده‌اند.

وی توضیح داد که دلیل این اقدام، ترس آن‌ها از اتهامات در صورت بروز یک فاجعه جدید است؛ زیرا آتش سوزی در بیمارستان‌های فرسوده عراق ادامه دارد.

در آتش سوزی مهیب بیمارستان الحسین در ناصریه که محل اسکان بیماران کرونایی بود بیش از ۱۰۰ تن کشته و زخمی شدند.

متعاقباً سه مقام از جمله مدیر بیمارستان دستگیر شدند و ۱۰ حکم بازداشت دیگر نیز از طرف قوه قضائیه صادر شد گرچه این خشم شهروندان عراقی را مهار نکرد.

فاجعه مشابهی در واحد درمان بیماران کرونایی در بیمارستانی در بغداد در ماه آوریل رخ داد که در پی آن بیش از ۸۰ نفر کشته شدند.

علاوه بر این روز شنبه۲۶تیر۱۴۰۰، در یک بیمارستان دیگر در ناصریه عراق آتش سوزی رخ داد که به سرعت کنترل شد و تلفاتی نداشت.

پس از آتش سوزی اخیر، شهر ناصریه شاهد چندین تظاهرات در اعتراض به اوضاع این استان بود.

منبع:خبرگزاری ایسنا

کلیدواژه : عراق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید