تهران
کد خبر:69893
پ

اجرای طرح‌های پتروشیمی نوید آینده‌ای روشن برای مردم کرمانشاه است

معاون اول رئیس‌جمهوری با اشاره به آغاز عملیات اجرایی طرح پتروشیمی اسلام‌آباد غرب گفت: این طرح ده‌ها واحد صنعتی را به‌دنبال خود فعال می‌کند و با برنامه‌ریزی‌های وزارت نفت برای توسعه میدان‌های گاز و اجر..

اجرای طرح‌های پتروشیمی نوید آینده‌ای روشن برای مردم کرمانشاه است

معاون اول رئیس‌جمهوری با اشاره به آغاز عملیات اجرایی طرح پتروشیمی اسلام‌آباد غرب گفت: این طرح ده‌ها واحد صنعتی را به‌دنبال خود فعال می‌کند و با برنامه‌ریزی‌های وزارت نفت برای توسعه میدان‌های گاز و اجرای دیگر طرح‌های پتروشیمی، آینده روشنی برای استان کرمانشاه پیش‌بینی می‌شود.

اسحاق جهانگیری، عصر روز شنبه، ۱۸ بهمن‌ماه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمانشاه گفت: اقتصاد کشور در سال‌های پس از انقلاب اسلامی با مسائل جدی روبه‌رو شده و بعضی از این مسائل به مشکلات ماندگار و بیماری‌های مزمن اقتصادی تبدیل شده‌اند که حل آنها نیازمند اصلاحات ساختاری است.

وی افزود: حل مسائل اقتصادی در کنار راهکارهای اقتصادی نیازمند راهکارهای سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و همکاری قوای سه‌گانه و نهادهای حاکمیتی است و همه باید عزم خود را جزم کنند تا مسائل اقتصادی کشور حل‌وفصل شود.

معاون اول رئیس‌جمهوری تصریح کرد: در سال‌های اخیر افزون بر تلاش برای حل مسائل ساختاری که همواره مطرح بوده است، گام‌هایی جدی برای کاهش تورم، اشتغال‌زایی و بهبود اقتصادی برداشته شده و دولت تلاش کرد، اقتصاد کشور سال به سال بزرگ‌تر شود و تورم تک رقمی باشد تا مردم طعم تورم تک‌رقمی را بچشند.

جهانگیری با اشاره به اینکه در سه سال اخیر افزون بر بیماری‌های مزمن اقتصادی با دو پدیده جدید روبه‌رو شدیم که به‌شدت اقتصاد کشور را زیر فشار قرار داد، عنوان کرد: یکی از این پدیده‌ها، تحریم‌های ظالمانه آمریکا بود که به تعبیر خودشان جنگی اقتصادی علیه ملت ایران به راه انداختند و به واسطه تحریم‌ها، تحریک‌های ساختاری در دنیا ایجاد کردند که زهر چشم بگیرند.

وی ادامه داد: زمانی که دولت در حال تلاش برای بی‌اثر کردن تحریم‌های ظالمانه آمریکا بود با پدیده جدید دیگری با عنوان کرونا روبه‌رو شدیم که همه مردم دنیا و اقتصاد جهانی را تحت تأثیر قرار داد و ضربه‌های سنگینی به اقتصاد همه کشورها وارد کرد.

معاون اول رئیس‌جمهوری با اشاره به آغاز کار اجرای پتروشیمی اسلام‌آباد غرب گفت: بدون تردید این طرح بزرگ، ده‌ها واحد صنعتی را به‌دنبال خود فعال می‌کند و با برنامه‌ریزی‌های وزارت نفت برای توسعه میدان‌های گازی و اجرای دیگر واحدهای پتروشیمی، آینده روشنی برای استان پیش‌بینی می‌شود، پیام این دست طرح‌ها حرکت به‌سمت صنعتی شدن استان است.

تکمیل پالایشگاه آناهیتا حق مردم کرمانشاه است

جهانگیری با اشاره به موضوع پالایشگاه آناهیتا در کرمانشاه افزود: از قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا می‌خواهم که به‌منظور شتاب در روند در پیشرفت پروژه محکم‌تر پای کار بیاید و در این زمینه آمادگی دارم با حضور سهامداران و پیمانکار نشست‌هایی برگزار کنم تا این پالایشگاه هرچه سریع‌تر به نتیجه برسد. تکمیل این پروژه حق مردم کرمانشاه است و قرارگاه خاتم‌الانبیا با توجه به امکاناتی که دارد می‌تواند در این زمینه بسیار کمک کند.

منبع اصلی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید