تهران
کد خبر:67713
پ

ابتلای صدها نفر به کووید -۱۹ در فلسطین اشغالی برغم تزریق واکسن

صدها نفر در فلسطین اشغالی برغم تزریق واکسن کرونای ساخت شرکت فایزر به این بیماری ویروسی مبتلا شدند. به گزارش خبرگزاری به نقل از راشاتودی، رسانه‌های محلی در فلسطین اشغالی گزارش دادند که بیش از دویست تن از شهروندان رژیم صهیونیستی برغم تزریق واکسن کرونای ساخت شرکت فایزر / بیون تک به این بیماری ویروسی […]


صدها نفر در فلسطین اشغالی برغم تزریق واکسن کرونای ساخت شرکت فایزر به این بیماری ویروسی مبتلا شدند.

به گزارش خبرگزاری به نقل از راشاتودی، رسانه‌های محلی در فلسطین اشغالی گزارش دادند که بیش از دویست تن از شهروندان رژیم صهیونیستی برغم تزریق واکسن کرونای ساخت شرکت فایزر / بیون تک به این بیماری ویروسی مبتلا شده‌اند.

طبق داده‌های ارائه شده از سوی کانال ۱۳ اسرائیل، افرادی که به رغم دریافت واکسن کرونا به این بیماری مبتلا شده‌اند، حدود ۲۴۰ نفر هستند.

گفتنی است که واکسن ساخت شرکت فایزر / بیون تک حاوی ویروس کرونا نیست و از این رو نمی‌تواند فرد دریافت کننده واکسن را به این ویروس مبتلا کند. اما برای آنکه کد ژنتیکی این واکسن سیستم ایمنی بدن را برای شناسایی و مقابله با ویروس کرونا آماده کند، به زمان نیاز است.

این واکسن ساخت آمریکا در دو فاز تزریق می‌شود. طبق مطالعات انجام شده، ایمنی در برابر کووید -۱۹ ظرف هشت تا ده روز پس از نخستین تزریق واکسن افزایش می‌یابد و در نهایت به ۵۰ درصد می‌رسد.

تزریق دوم ۲۱ روز پس از نخستین تزریق انجام می‌گیرد و ایمنی که یک هفته پس از تزریق دوم حاصل می‌شود، ۹۵ درصد اعلام شده است.

از این رو، تمام رسانه‌های خبری رژیم صهیونیستی که این ارقام را گزارش می‌دهند، از عموم مردم می‌خواهند که پس از نخستین تزریق این واکسن همچنان مراقب بوده و تدابیر پیشگیرانه را بطور کامل رعایت کنند.

منبع:خبرگزاری مهر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید