تهران
کد خبر:64276
پ

آمریکا نظامیانش در عراق و افغانستان را کاهش می دهد

به گزارش خبرگزاری به نقل از هیل، سرپرست وزارت دفاع آمریکا از کاهش شمار نظامیان این کشور در افغانستان و عراق به ۲۰۰۵ نفر تا ۱۵ ژانویه آینده (۲۶ دی ماه) خبر داد. «کریستوفر میلر» گفت: به تکمیل مأموریتی که از دو دهه پیش در افغانستان و عراق آغاز کردیم و تا چند نسل ادامه […]


به گزارش خبرگزاری به نقل از هیل، سرپرست وزارت دفاع آمریکا از کاهش شمار نظامیان این کشور در افغانستان و عراق به ۲۰۰۵ نفر تا ۱۵ ژانویه آینده (۲۶ دی ماه) خبر داد.

«کریستوفر میلر» گفت: به تکمیل مأموریتی که از دو دهه پیش در افغانستان و عراق آغاز کردیم و تا چند نسل ادامه داشت، ادامه می‌دهیم.

وی همچنین افزود که دستورات «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا درباره عقب نشینی از عراق و افغانستان اجرا خواهد شد و این تصمیم پس از رایزنی با شورای امنیت ملی و فرماندهان نظامی اتخاذ می‌شود.

در حال حاضر حدود چهار هزار و ۵۰۰ نظامی آمریکایی در افغانستان و حدود سه هزار نفر از آنها نیز در عراق حضور دارند. در نتیجه، بیشترین کاهش نیروها برای افغانستان خواهد بود.

گفته می‌شود که مارک اسپر وزیر دفاع سابق آمریکا نیز به دلیل هشدار درباره تبعات خروج ناگهانی از افغانستان، از سوی ترامپ اخراج شد.
منبع: خبرگزاری مهر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید