تهران
کد خبر:68092
پ

آمار کرونا در انگلیس باز هم رکورد زد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری، مقامات انگلیس در آمار تازه از مرگ بیش از ۱۰۰۰ تن به دلیل ابتلا به کرونا طی ۲۸ روز اخیر خبر دادند. به نوشته «خبرگزاری فرانسه» طبق آمار انگلیس ۱۰۴۱ نفر بابت ابتلا به کرونا در ۲۸ روز گذشته جان باختند. این آمار از ماه آوریل گذشته به این سو […]


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری، مقامات انگلیس در آمار تازه از مرگ بیش از ۱۰۰۰ تن به دلیل ابتلا به کرونا طی ۲۸ روز اخیر خبر دادند.

به نوشته «خبرگزاری فرانسه» طبق آمار انگلیس ۱۰۴۱ نفر بابت ابتلا به کرونا در ۲۸ روز گذشته جان باختند. این آمار از ماه آوریل گذشته به این سو یک حد نصاب جدید محسوب می‌شود و نشانگر شدت شیوع کرونا در انگلیس است. آمار روز سه شنبه (۹۹٫۱۰٫۱۶) در انگلیس از مرگ ۸۳۰ تن حکایت داشت و با احتساب آمار در روز چهارشنبه (۹۹٫۱۰٫۱۷) طی شبانه روز گذشته ۲۱۱ تن جان باختند. انگلیس بیشترین آمار ابتلا و مرگ ناشی از کرونا در اروپا را در اختیار دارد. این در حالی است که این کشور تمهیدات جدیدی را برای مهار این بیماری به کار بسته و مردم مجبور به اقامت در منازل جز در موارد بسیاری ضروری هستند.

بر اساس این گزارش، مردم وحشت‌زده انگلیس با ورود این کشور اروپایی به دور سوم قرنطینه مرتبط با کرونا، به سمت فروشگاه‌های مواد غذایی هجوم بردند و قفسه‌های مواد غذایی، سبزیجات و لوازم بهداشتی همچون دستمال توالت را خالی کردند. «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس سه‌شنبه شب (۹۹٫۱۰٫۱۶) قرنطینه سراسری مرتبط با شیوع کرونا اعلام کرد و از مردم اخواست تنها در شرایط ضروری همچون خرید اقلام ضروری، مراجعه به درمانگاه و ….از خانه خارج شوند. درست ساعتی پس از اظهارات جانسون، مردم انگلیس قفسه‌های سوپرمارکت‌ها را خالی کردند.

درست یک ساعت پس از اعلام قرنطینه، اقلامی چون برنج و دستمال توالت، در سوپرمارکت‌های «ایلفورد» واقع در شرق لندن به اتمام رسید. از طرف دیگر، صف‌های طولانی از خریداران انگلیسی‌ها در مقابل فروشگاه «کاستکو» منچستر، بیرمنگام، «لیدز»، «اسکس» و «واتفورد» تشکیل شده بود که منتظر بودند برای خرید اقلام ضروری برای مواجهه با دوران قرنطینه جدید، وارد فروشگاه شوند.
منبع: خبرگزاری فارس

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید