تهران
کد خبر:93401
پ

۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه بخش خصوصی برای طرح‌های توسعه ایمیدرو جذب شد

به گزارش خبرگزاری اقتصادی از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، «سمیه خلوصی» در نشست رئیس هیات عامل ایمیدرو با فعالان رسانه افزود: افزایش حضور بخش خصوصی در اقتصاد ملی راهبردی است که در سرمایه گذاری ها مورد توجه ایمیدرو قرار دارد. مدیر برنامه ریزی و نظارت راهبردی ایمیدرو بیان‌داشت: در حوزه […]

به گزارش خبرگزاری اقتصادی از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، «سمیه خلوصی» در نشست رئیس هیات عامل ایمیدرو با فعالان رسانه افزود: افزایش حضور بخش خصوصی در اقتصاد ملی راهبردی است که در سرمایه گذاری ها مورد توجه ایمیدرو قرار دارد.

مدیر برنامه ریزی و نظارت راهبردی ایمیدرو بیان‌داشت: در حوزه توسعه زیرساخت نیز که در راستای بسترسازی حضور بخش خصوصی انجام می‌شود، ساخت جاده دسترسی و خط انتقال برق برای بیش از ۵۶۰ معدن بخش خصوصی عملیاتی شده است.

وی اظهار داشت: در این زمینه در سال ۹۹ برای ۱۹ معدن و سال ۱۴۰۰برای ۴۸ معدن جاده دسترسی و خط انتقال برق ساخته شد.

مدیر برنامه ریزی و نظارت راهبردی ایمیدرو عنوان کرد: ایجاد جاده دسترسی و خط انتقال برق برای۱۲۰ معدن در سال جاری هدفگذاری شده است.

تکمیل طرح های نیمه تمام
این مسوول ایمیدرو گفت: طرح های تکمیل شده در سال ۱۴۰۰ با بیش از۷۵۰ میلیون دلار سرمایه گذاری و با اشتغال مستقیم نزدیک به ۲ هزار و ۱۸۸ نفر انجام شد.

خلوصی ادامه‌داد: تکمیل یک میلیارد و ۲۸۰ میلیون دلار طرح در سال ۱۴۰۱ با اشتغالزایی مستقیم نزدیک به سه‌هزار و ۳۷۷ نفر نیز در دستور قرار دارد.

وی با اشاره به برنامه جذب ۷.۲ میلیارد دلار سرمایه از بخش خصوصی در بین سال‌های ۹۵ تا ۱۴۰۳، گفت: تاکنون ۲.۵ میلیارد دلار طرح از این رقم تکمیل شده است.

مدیر برنامه ریزی و نظارت راهبردی ایمیدرو اعلام کرد: سال گذشته تعداد ۲۳ فراخوان سرمایه گذاری در معدن و طرح انجام و ۱۵ سرمایه گذار انتخاب شده اند.

افزایش سرمایه صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی

خلوصی گفت: سرمایه صندوق از ۱۴۰ میلیارد به ۵۰۰ میلیارد تومان در سال های اخیر افزایش یافت و برنامه افزایش آن به پنج‌هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱در دستور کار ایمیدرو است.

وی بیان‌داشت: از ابتدای تاسیس ایمیدرو (سال ۸۱) ظرفیت تولید فلزات اساسی کشور افزایش قابل ملاحظه داشته است.
خلوصی افزود: ظرفیت تولید فولاد ۵.۴ برابر (از هشت میلیون به ۴۳.۵ میلیون تن)، کاتد مس ۲.۴ برابر (از ۱۹۰ هزار به ۴۵۰ هزار تن) و شمش آلومینیوم ۳.۵ برابر (از ۲۱۶ هزار به ۷۷۰ هزار تن) در مدت یاد شده تا سال ۱۴۰۰، افزایش یافته است.

توسعه اکتشاف
مدیر برنامه ریزی و نظارت راهبردی ایمیدرو در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه اکتشاف، عنوان کرد: اکتشاف پهنه ها در فازهای شناسایی و پی جویی در استان‌های مختلف کشور با مساحت بیش از ۴۸۹ هزارکیلومتر مربع گستره کشور اجرا شده و ۹۶ درصد آن تکمیل شده است.

وی افزود: در ۱۰ سال گذشته یک میلیون و ۴۵۰ هزار متر حفاری اکتشافی انجام شده است.

خلوصی گفت: مجموع هزینه کرد در حوزه اکتشاف بیش از یک‌هزار و ۴۵۵ میلیارد تومان بوده است.

منبع: ایرنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید