تهران
کد خبر:96729
پ

کلیپ حزب الله از مواضع صهیونیست‌ها چگونه محاسبات آمریکا و اسرائیل را به هم ریخت؟

حزب الله با انتشار کلیپی از مواضع رژیم صهیونیستی در منطقه دریایی در آستانه ورود فرستاده آمریکایی به بیروت همه محاسبات تل آویو و واشنگتن در پرونده مناقشه مرزی با لبنان را به هم ریخت. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه ..

کلیپ حزب الله از مواضع صهیونیست‌ها چگونه محاسبات آمریکا و اسرائیل را به هم ریخت؟

حزب الله با انتشار کلیپی از مواضع رژیم صهیونیستی در منطقه دریایی در آستانه ورود فرستاده آمریکایی به بیروت همه محاسبات تل آویو و واشنگتن در پرونده مناقشه مرزی با لبنان را به هم ریخت.

روزنامه «الاخبار» لبنان در گزارشی به پیام ویدیویی هشدار آمیز دیروز حزب الله لبنان به رژیم صهیونیستی پرداخت.

« علی حیدر» پژوهشگر و تحلیلگر سیاسی لبنان در روزنامه الاخبار نوشت:حزب الله پیام ویدیویی هشدار آمیز خود را بر حسب تصادف منتشر نکرد؛ بلکه یک اقدام حساب شده و برنامه ریزی شده بود که حاوی ماهیت حرفه‌ای محتوای پیام مذکور بود و حزب الله با ارسال این پیام توانایی خود را در هدف گیری سکوهای استخراج گاز رژیم صهیونیستی در دریای مدیترانه نشان داد .

بر اساس گزارش الاخبار، پیام ویدیویی هشدار آمیز حزب الله « پیام اراده حزب الله » بود تا به دشمن آمریکایی و اسرائیلی نشان دهد که باید اوهام و ارزیابی‌های اشتباه خود را کنار بگذارند ، توهماتی که ممکن است منطقه را درگیر یک رویارویی نظامی گسترده کند.

در ادامه این گزارش آمده است: آنچه که به این پیام قدرت یک ویژگی استثنایی بخشید آن است که همزمان با ورود «آموس هوکستاین» فرستاده آمریکا به لبنان ارسال شد. محتوای پیام بود که هوکستاین باید موضع مقاومت را در نظر بگیرد و به آن اهمیت دهد و از لحن تمسخر آمیز خود و پیشنهادهای مبتنی بر اینکه «کم داشتن بهتر از اصلا نداشتن است» دوری کند.

الاخبار در ادامه نوشت: حزب الله بارها بر عزم و اراده خود جهت رفع محاصره لبنان توسط آمریکا تاکید کرده است؛ چراکه این محاصره مانع حفاری شرکت‌های بین المللی از آب‌های اقتصادی لبنان می‌شود. واکنش‌ها و پیامدهای سیاسی و امنیتی نشان داد که معادله «استخراج در مقابل استخراج » اعمال شده از سوی مقاومت، نتایج و پیامدهای شگفت آور داخلی، منطقه‌ای و بین المللی داشته است.

بر اساس این گزارش، اول این معادله بی سابقه است. دوم اینکه با ارزیابی‌های رژیم صهیونیستی که گمان می‌کرد که با فروپاشی مالی لبنان و محاصره اقتصادی آمریکا علیه این کشور، حزب الله را محدود خواهند کرد و مانع از گزینه‌های عملیاتی اش خواهد شد، مطابقت ندارد. این معادله باعث شد تا حزب الله از ملت و موجودیت و منابع ثروت لبنان خود دفاع کند و این اقدام را فراتر از آنچه که آمریکا و رژیم صهیونیستی تصور می‌کردند، انجام داد.

الاخبار تاکید کرد: لبنان در بحبوحه بحران‌های موجود به این معجون قدرت بخش نیاز داشت. پیامی که ارتش رژیم صهیونیستی بیش از هر کسی دیگر آن را درک خواهد کرد . این پیام ویدیویی نشان داد که رژیم صهیونیستی ناچار به بررسی مجدد مواردی که بر سر آن ها برنامه ریزی کرده بود، شد.

بر اساس گزارش این روزنامه لبنانی، کارشناسان نظامی معتقدند که حزب الله از تمامی عناصر قدرت برای هدف قرار دادن رژیم صهیونیستی برخوردار است و مشخص است که یکی از مهمترین عناصر دکترین نظامی مقاومت این است که همه توانمندی‌های خود را آشکار نمی کند. آن‌گونه که سید «حسن نصرالله » دبیرکل حزب‌الله اعلام کرد، حزب الله توانایی هدف قرار دادن تمامی اهداف زمینی و دریایی رژیم صهیونیستی را در سراسر فلسطین اشغالی دارد.

در ادامه این گزارش آمده است که نشان دادن توانایی‌ها به خودی خود یک هدف نیست؛ هدف اصلی رسیدن این پیام به محافل تصمیم گیری رژیم صهیونیستی است تا در تصمیمات اشتباه خود تجدیدنظر کنند. همچنین عزم و اراده رهبر مقاومت را نشان داد که این موضوع بارها نشان داده شده است که تمامی برنامه‌های رژیم صهیونیستی را در هم کوبیده است.

به گزارش تسنیم، روز گذشته بخش رسانه‌ای «اعلام الحربی» مقاومت اسلامی لبنان کلیپی از مختصات سکوها و میدان‌های گازی رژیم صهیونیستی در امتداد سواحل فلسطین اشغالی را منتشر کرده به دشمن اسرائیلی هشدار داد: (همه اهداف شما) در تیررس قرار دارد… بازی با زمان بی‌فایده است».

رسانه‌های رژیم اسرائیل در واکنش به فیلم حزب‌الله درباره میدان نفتی کاریش نوشتند که حزب‌الله فیلم کوتاهی مخصوص جنگ روانی با ترجمه عبری از تهدیدهای سید حسن درباره این میدان نفتی منتشر کرده است‌.

انتشار این کلیپ همزمان با سفر «آموس هوکستاین» فرستاده آمریکایی که نقش میانجی را در پرونده مناقشه مرزی میان لبنان و فلسطین اشغالی ایفا می‌کند به بیروت صورت گرفت و حزب‌الله پیشتر درباره مانور آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها و بازی با زمان در پرونده مرزبندی دریایی به این طرف‌ها هشدار داده بود.

در حالی که هنوز بسیاری از مقامات لبنانی نمی‌دانند فرستاده آمریکایی چه‌پیغامی برای لبنانی‌ها خواهد داشت، منابع غیررسمی در این کشور به شاخص‌هایی اشاره می‌کنند که پس از یک سری تماس‌های دیپلماتیک و مکاتبات غیررسمی با آمریکایی‌ها جمع‌آوری شده است و نشان می‌دهد با توجه به تجارب گذشته و تحرکات آمریکا در این پرونده، لبنانی‌ها این بار با احتیاط رفتار خواهند کرد.

از سوی دیگر منابع مسئول لبنانی نیز هشدار دادند که نباید نسبت به وعده‌های آمریکا و میانجی آن در پرونده مناقشه مرزی امیدوار و خوشبین بود؛ چراکه روش مذاکره در این پرونده بارها آزموده شده و نتیجه‌ای نداشته است، بنابراین می‌توان گفت که در مرحله فعلی نیز آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها به‌دنبال مانور دادن و خریدن زمان هستند؛ به‌ویژه در شرایطی که سید حسن نصرالله صراحتاً اسرائیلی‌ها را تهدید به مقابله نظامی کرده است.

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید