تهران
کد خبر:87062
پ

چین از آمریکا خواست زندان‌های سری‌اش در جهان در راس آن گوانتانامو را ببندد

سخنگوی وزارت خارجه چین از آمریکا خواست تا تمام “زندان‌های سری” خود در سراسر جهان را ببند و در عین حال زندان گوانتانامو را “صفحه‌ای سیاه” در تاریح حقوق بشر خواند. به گزارش خبرگزاری، به نقل از آر تی، وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین اظهار کرد: ۲۰ سال پس از تاسیس گوانتانامو این زندان […]

سخنگوی وزارت خارجه چین از آمریکا خواست تا تمام “زندان‌های سری” خود در سراسر جهان را ببند و در عین حال زندان گوانتانامو را “صفحه‌ای سیاه” در تاریح حقوق بشر خواند.

به گزارش خبرگزاری، به نقل از آر تی، وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین اظهار کرد: ۲۰ سال پس از تاسیس گوانتانامو این زندان همچنان منبع نگرانی گسترده در جامعه جهانی است.

وی خاطرنشان کرد: به رغم وعده‌های آمریکا برای بستن گوانتانامو همچنان ۳۹ تن در آن بازداشت هستند و جز اندکی از آنها هیچ‌کس‌تفهیم اتهام نشده و به هیچ جرمی محکوم نشده‌ است.

وانگ به تمسخر افزود: که اگر انسانی‌ترین کمپ توقیفی در جهان وجود داشته باشد، آن گوانتانامو است.

سخنگوی وزارت خارجه چین تاکید کرد: زندان‌های سری آمریکا در سراسر جهان و گوانتانامو مشتی نمونه خروار است. آمریکا تعداد زیادی زندان مخفی در افغانستان و عراق ایجاد کرد.

او اضافه کرد: رسوایی‌ها و شکنجه و قتل غیرنظامیان عراقی به دست ارتش آمریکا بعد از جنگ عراق جنجالی جهانی به دلیل رسوایی بدرفتاری با زندانیان ابوغریب ایجاد کرد.

وانگ ادامه داد: زندان‌های سیاه آمریکا حاکی از آن هستند که عملیات آمریکا در سطح جهان به اسم حقوق بشر کاملا گمراه کننده هستند.

او از آمریکا خواست به کارهایش فکر کند و گوانتانامو و بقیه زندان‌های سری در جهان را فورا ببندد.

وانگ اضافه کرد: بازداشت و شکنجه زندانیان باید فورا متوقف شود.

منبع: ایسنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید