تهران
کد خبر:65244
پ

نگرانی از روند رو به رشد مصرف گاز به ویژه در شرق استان اصفهان

اصفهان مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: ثبت رکورد جدید مصرف ۴۰ میلیون مترمکعب گاز در بخش خانگی طی یک شبانه روز، نگرانی از ادامه مصرف گاز با این روند را به دنبال دارد. سرمای پاییزی روزهای گذشته موجب رشد مصرف گاز در بخش خانگی شده و این رشد مصرف، با توجه به اینکه گازرسانی […]

نگرانی از روند رو به رشد مصرف گاز به ویژه در شرق استان اصفهان

اصفهان مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: ثبت رکورد جدید مصرف ۴۰ میلیون مترمکعب گاز در بخش خانگی طی یک شبانه روز، نگرانی از ادامه مصرف گاز با این روند را به دنبال دارد.

سرمای پاییزی روزهای گذشته موجب رشد مصرف گاز در بخش خانگی شده و این رشد مصرف، با توجه به اینکه گازرسانی در مناطق شرقی استان به صورت فشرده و از طریق سی ان اجی است، نگرانی متولیان گاز استان برای احتمال قطع گاز را در پی داشته است.

به نقل از شرکت گاز استان اصفهان، سیدمصطفی علوی در این خصوص، گفت: با توجه به موج سرمایی که در روزهای اخیر، بخش وسیعی از استان را فراگرفته و نیز بارش‌هایی که داشتیم، مصرف بخش خانگی گاز طبیعی به‌شدت بالا رفته و به روزانه ۴۰ میلیون مترمکعب رسیده است که میزان بالایی به شمار می‌آید.

وی ادامه داد: اگرچه ما به همه هم‌استانی ها این نوید را می‌دهیم که در بخش‌ توزیع آمادگی کامل وجود دارد تا بتوانیم گاز را به صورت ایمن و پایدار در سراسر استان توزیع کنیم و هیچ نگرانی از این بابت وجود ندارد، اما از همه مشترکین انتظار داریم در این زمینه به ما کمک کنند.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: در حال حاضر گاز طبیعی به چهار شهر شرقی استان؛ فرخی، جندق، خور و انارک و روستاهای تابعه آنها، به صورت فشرده و از طریق حمل با تانکر می رسد و با توجه به افزایش مصرف گاز در سطح استان بیم آن می رود که با افت فشار گاز، بارگیری تانکرها در ایستگاه مادر (شهر نایین) با مشکل مواجه شده و در گازرسانی مستمر به این مناطق خلل ایجاد شود.

وی افزود: از همه مصرف کنندگان به ویژه مصرف کنندگان مناطق شرقی استان تقاضا داریم که گاز را به صورت منطقی و بهینه مصرف کنند و در هر منزل حداکثر یک بخاری برای گرمایش مورد استفاده قرار گیرد.

علوی گفت: لازم است مشترکین گاز طبیعی از گرم کردن محیط‌هایی که استفاده نمی‌کنند، بپرهیزند و دمای رفاه را ۱۸ تا ۲۲ درجه نگه دارند تا شرکت گاز استان اصفهان افزون بر خدمات‌دهی مطلوب به مردم به بخش‌های نیروگاهی، تولیدی و صنعتی نیز گاز را با جریانی ایمن و پایدار عرضه کند.

وی با اشاره به اینکه گازرسانی به بخش خانگی همواره در اولویت این شرکت قرار دارد، اظهار کرد: طی شبانه روز گذشته ۷۲ میلیون متر مکعب گاز در سطح استان مصرف شده که از این میزان بیش از ۴۰ میلیون مترمکعب آن در بخش خانگی و بقیه در بخش های صنعتی و عمومی به مصرف رسیده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با تاکید بر لزوم مصرف بهینه و منطقی گاز طبیعی و رعایت نکات ایمنی، اظهار کرد: اگر مردم به ما کمک نکنند مجبور هستیم برای گرم نگه داشتن خانه‌های آنها، مصرف گاز صنایع عمده و نیروگاهی را محدود کنیم.

وی با اشاره به تهدیدات زیست محیطی ناشی از محدود شدن مصرف گاز در صنایع عمده، گفت: سال های گذشته اعمال محدودیت از نیمه دوم آذرماه آغاز می شد؛ اما اکنون با رشد بیش از انتظار مصرف گاز در بخش خانگی، ممکن است زودتر از این تاریخ هم محدودیت مصرف را شروع کنیم.

 

منبع : خبرگزاری ایسنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید