تهران
کد خبر:68620
پ

نمایندگان حزب دموکرات در مجلس تونس اعتصاب خود را شکستند

به گزارش خبرگزاری بین الملل به نقل از شبکه العالم « راشد الغنوشی » روز جمعه (۹۹٫۱۰٫۲۶) در بیانیه خود گفت، آنچه توسط برخی نمایندگان حزب ائتلاف کرامت انجام شد، یک پیشینه خطرناک است که نباید تکرار شود. پیش از این « زهیر المغزاوی » نماینده حزب دموکراتیک تونس تاکید کرده بود که سلامتی نمایندگان […]


به گزارش خبرگزاری بین الملل به نقل از شبکه العالم « راشد الغنوشی » روز جمعه (۹۹٫۱۰٫۲۶) در بیانیه خود گفت، آنچه توسط برخی نمایندگان حزب ائتلاف کرامت انجام شد، یک پیشینه خطرناک است که نباید تکرار شود.

پیش از این « زهیر المغزاوی » نماینده حزب دموکراتیک تونس تاکید کرده بود که سلامتی نمایندگان متحصن در پارلمان به دلیل اعتصاب غذا وخیم شده است.

وی روز جمعه (۹۹٫۱۰٫۲۶) گفت کادر پزشکی برای ارائه خدمات اورژانسی به نمایندگان تحصن کننده وارد مجلس شده‌اند.

المغزاوی تاکید کرده بود تا زمانی که راشد الغنوشی ( رئیس مجلس ) بیانیه رسمی را در محکومیت اقدام خشونت آمیز علیه یکی از نمایندگان ما صادر نکند، تحصن نمایندگان [ حزب دموکرات ] در مجلس ادامه خواهد داشت.

حزب دکومرات تونس روز جمعه از وخیم شدن حال سه نماینده این حزب به نام های « سامیه حموده عبو » ، « أمل سعیدی » و « زیاد الغنای » به دلیل اعتصاب غذا طی چند روز گذشته خبر داد.

این نمایندگان در اعتراض به عدم صدور بیانیه توسط « رشید الغنوشی » رئیس مجلس در محکومیت رفتار خشونت آمیز که در پارلمان این کشور توسط حزب ائتلاف کرامت اتفاق افتاد و منجر به مصدومیت « انور بن الشاهد » یکی از نمایندگان حزب دموکرات شد، تحصن کردند و دست به اعتصاب غذا زدند.

« سامیه حموده عبو » نماینده حزب دموکرات ۱۰ ژانویه در صفحه خود در فیس بوک نوشت: اتفاقات خشونت آمیز در مجلس نمایندگان در ۷ دسامبر سال ۲۰۲۰ یک شوک برای زنان تونس و تونسی ها بود که به عمد توسط گروهی از نمایندگان حزب ائتلاف کرامت انجام شد.

وی افزود: پس از گذشت بیش از یک ماه از تحصن علنی در ساختمان مجلس، رئیس مجلس هیچ اقدام یا تدبیری علیه عاملان این خشونت انجام نداد و من تا زمانی که رئیس مجلس مسئولیت خود را به عهده نگیرد و بیانیه ای در مورد محکومیت این خشونت و عاملان آن صادر نکند، دست به اعتصاب غذا خواهم زد.

در اوایل دسامبر ۲۰۲۰ به دلیل آنکه نمایندگان چهار حزب مجلس تونس خواستار مصونیت نمایندگان ائتلاف کرامت شده بودند، درگیری بین نمایندگان حزب دموکرات و حزب ائتلاف کرامت در مجلس تونس رخ داد که بر اثر آن « انور بن الشاهد » و همکارش « سامیه عبو » از حزب دموکرات بر اثر ضرب و شتم از هوش رفتند.
منبع:ایرنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید