تهران
کد خبر:94347
پ

نقش حراست در صیانت از دارایی‌های صنعت نفت بی‌بدیل است

 به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، مهدی حیدری در نشست مجمع نهایی بررسی عملکرد حراست شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، تجهیز زیرساخت‌های الکترونیکی، آموزش نیروی انسانی کارآمد و حفاظت پرسنلی قوی در سطح شرکت نفت مناطق مرکزی ایران را به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت تأمین‌کننده گاز مناطق خشکی کشور پراهمیت خواند. وی با بیان اینکه […]

 به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، مهدی حیدری در نشست مجمع نهایی بررسی عملکرد حراست شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، تجهیز زیرساخت‌های الکترونیکی، آموزش نیروی انسانی کارآمد و حفاظت پرسنلی قوی در سطح شرکت نفت مناطق مرکزی ایران را به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت تأمین‌کننده گاز مناطق خشکی کشور پراهمیت خواند.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های این شرکت به‌منظور دستیابی به اهداف ترسیم‌شده شرکت ملی نفت ایران، مبنی بر تولید صیانتی و حداکثری نفت و گاز، طرح‌های مهمی را در دستور کار دارد که از جمله آنها می‌توان به طرح ضربتی افزایش تولید گاز اشاره کرد، گفت: اقدام‌های حراست در زمینه حفظ و حراست از چاه‌های نفت و گاز و تأسیسات عملیاتی و دارایی‌های شرکت در مناطق به‌طور عمده دورافتاده و سخت‌گذر اهمیت ویژه‌ای دارد.

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، در ادامه اظهار کرد: حراست این شرکت، در بخش‌های حفاظت پرسنلی، فیزیکی و فاوا گام‌های مؤثری برداشته است که ضمن قدردانی از این همکاران، به‌نوبه خود از هرگونه اقدام پویا و مبتنی بر علم و نوآوری، همچنین به‌کارگیری تجهیزات حفاظتی روزآمد حمایت می‌کند.

در این نشست، علیرضا دامغانی، معاون سازمان و رئیس حراست شرکت ملی نفت ایران، ضمن ارزیابی فعالیت‌های حوزه حراست شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، در یک سال گذشته از تلاش همکاران حراست این شرکت برای تحقق اهداف پیش‌بینی‌شده تقدیر کرد و رفع چالش‌های حوزه حراست شرکت ملی نفت ایران را از اهم برنامه‌های برگزاری ‌چنین جلسه‌هایی برشمرد.

وی افزود: با توجه به گستردگی حوزه جغرافیایی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در پهنه وسیعی از کشور، وظایف و اقدام‌های حراستی به‌تبع پیچیده‌تر است و از این رو برای تأمین زیرساخت‌های لازم، استفاده از تجهیزات روزآمد الکترونیکی و حفاظتی و تجزیه‌وتحلیل داده و اطلاعات از منابع نفت و گاز و مجموعه عوامل مؤثر در این زمینه تلاش کرد.

رئیس حراست شرکت ملی نفت ایران یادآور شد: با هدف توانمندسازی و آموزش نیروی انسانی و شتاب‌بخشی در اختصاص بودجه برای تکمیل پروژه‌های حراستی، به‌زودی شاهد سامانه‌های حراستی قوی و توانمند در بخش‌های مختلف نظارتی در سطح کشور خواهیم بود.

در ابتدای این نشست، حسین نیکی اکبری، رئیس حراست شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، درباره نحوه ارزیابی عملکرد حراست بر مبنای برنامه‌های ابلاغی حراست شرکت ملی نفت ایران گفت: با توجه به ماهیت فعالیت‌های حراست که بر ارائه خدمات به بخش‌های مختلف صنعت نفت استوار است، مجموع اقدام‌ها در این رابطه به‌صورت کیفی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی ضمن ارائه گزارشی از مجموعه فعالیت‌های حرفه‌ای حراست این شرکت افزود: شفاف‌سازی و همکاری به‌منظور تسهیل در دستیابی به اهداف تعیین‌شده کمک شایانی به روند پیشرفت و پیشگیری از بروز حوادث احتمالی دارد.

رئیس حراست شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، حل چالش‌های پیش‌روی حراست را در گرو همفکری و همدلی دیگر بخش‌های مجموعه حراست اعلام کرد و یادآور شد: حراست شرکت نفت مناطق مرکزی ایران تلاش دارد با شناسایی و رفع موانع، نقش مهمی در صیانت از تأسیسات نفت و گاز و تأمین امنیت پایدار آن ایفا کند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید