تهران
کد خبر:73995
پ

مغرب سفیر اسپانیا را احضار کرد

به گزارش خبرگزاری به نقل از اسپوتنیک، خبرگزاری «افه» اسپانیا روز شنبه۲/۱۱ به نقل از «ناصر بوریتا» وزیر خارجه مغرب گزارش داد که مقامات رباط از دولت اسپانیا می‌خواهند در مورد صدور مجوز برای بستری شدن «ابراهیم غالی» رهبر جدایی طلبان طرفدار استقلال جبهه پولیساریو در صحرای غربی در بیمارستانی در این کشور، یک پاسخ […]


به گزارش خبرگزاری به نقل از اسپوتنیک، خبرگزاری «افه» اسپانیا روز شنبه۲/۱۱ به نقل از «ناصر بوریتا» وزیر خارجه مغرب گزارش داد که مقامات رباط از دولت اسپانیا می‌خواهند در مورد صدور مجوز برای بستری شدن «ابراهیم غالی» رهبر جدایی طلبان طرفدار استقلال جبهه پولیساریو در صحرای غربی در بیمارستانی در این کشور، یک پاسخ قانع کننده ارائه کنند.

گفتنی است که روز بیستم آوریل، وزارت خارجه اسپانیا و جمهوری دموکراتیک و خودخوانده «صحراوی» به ریاست غالی اعلام کردند که این رهبر جدایی طلبان ۷۳ ساله در یک بیمارستان در اسپانیا تحت درمان قرار دارد.

طبق گمانه زنی رسانه‌های آفریقایی، غالی که پیش‌تر از سوی اسپانیا به دلیل جرائمی همچون نسل کشی و تروریسم تحت بازجویی قرار گرفته بود، با یک هویت جعلی در این بیمارستان بستری شده است.

این در حالی است که وزارت خارجه اسپانیا تأیید کرد که «صرفاً به دلایل بشردوستانه» به غالی اجازه داده‌اند در اسپانیا خدمات پزشکی دریافت کند. در پی انتشار این گزارشها، سفیر اسپانیا در رباط جهت ادای توضیحات به وزارت خارجه مغرب احضار شد.

با این حال مقامات رباط تاکنون هیچ توضیحی از طرف اسپانیایی در مورد این موضوع دریافت نکرده‌اند.

از سوی دیگر، ناصر بوریتا این وضعیت بوجود آمده را آزمونی واقعی برای سنجش روابط میان دو کشور خواند و تأکید کرد زمانی که اسپانیا با «بحران جدایی طلبی» از سوی منطقه خودخوانده کاتالونیا روبرو شد، مغرب از برقراری رابطه با این منطقه خودداری کرد.

منبع:خبرگزاری مهر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید