تهران
کد خبر:97552
پ

لغو مراسم دوسالگی “توافق‌های ابراهیم” به دلیل عدم حضور اعراب

دولت رژیم صهیونیستی نشست ماه سپتامبر به مناسبت گذشت دو سال از امضای “توافق‌های ابراهیم” را به دلیل عدم حضور نمایندگان کشورهای عربی لغو کرد. به گزارش گروه بین‌الملل، به نقل از سایت النشره، عیساوی فریج، وزیر همکاری منطقه‌ای دولت رژیم صهیونیستی گفت: نمایندگان کشورهای عربی اعلام کردند که در نشست ماه سپتامبر به مناسبت […]

دولت رژیم صهیونیستی نشست ماه سپتامبر به مناسبت گذشت دو سال از امضای “توافق‌های ابراهیم” را به دلیل عدم حضور نمایندگان کشورهای عربی لغو کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل، به نقل از سایت النشره، عیساوی فریج، وزیر همکاری منطقه‌ای دولت رژیم صهیونیستی گفت: نمایندگان کشورهای عربی اعلام کردند که در نشست ماه سپتامبر به مناسبت گذشت دو سال از امضای توافق‌های ابراهیم(توافق عادی سازی روابط میان اسرائیل و کشورهای عربی) شرکت نمی‌کنند به این دلیل که نمی‌خواهند حضورشان مداخله در کمپین انتخابات پارلمانی اسرائیل محسوب شود. ما به تصمیم آن‌ها احترام می‌گذاریم و به دلیل اینکه برگزاری نشست تنها با حضور اسرائیلی‌ها مفید نیست تصمیم به لغو آن گرفتیم.

فریج گفت که لغو این نشست یک شکست محسوب می‌شود.

دولت رژیم صهیونیستی درحال آماده کردن مقدمات نشست با حضور وزرای خارجه کشورهای امارات، بحرین، مراکش و سودان در ۱۲ سپتامبر بود. اما بعد از سقوط دولت و تصمیم برگزاری انتخابات جدید اعراب به تل آویو اعلام کردند که در نشست حضور نمی‌یابند.

منابع اعلام کردند که قرار بود در نشست درباره ایجاد مسیر تجاری زمینی از طریق اسرائیل به کشورهای شورای همکاری خلیج فارس، پیشبرد پروژه‌های منطقه‌ای برای حل مشکلات زیرساخت غزه با مشارکت مصر، اسرائیل و کشورهای شورای همکاری، انرژی، غذا و آب، بازگشایی سفارت مراکش در اسرائیل با حضور وزیر خارجه مراکش و گسترش توافق‌نامه‌ها صحبت شود.

منبع: ایسنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید