تهران
کد خبر:92737
پ

لبنانی‌ها درباره حزب‌الله و گزینه‌های خود در انتخابات چه می‌گویند/ گزارش اختصاصی از بیروت

شهروندان لبنانی با بیان اینکه آمریکا و متحدانش پول‌های کلانی برای پیروزی نامزدهای وابسته به خود در انتخابات پارلمانی هزینه می‌کنند، بر شکست این تلاش‌ها با توجه به پایگاه گسترده مردمی حزب‌الله و احزاب همپیمان آن مهر تایید می‌زنند. – اخبار بین الملل – ..

لبنانی‌ها درباره حزب‌الله و گزینه‌های خود در انتخابات چه می‌گویند/ گزارش اختصاصی از بیروت

شهروندان لبنانی با بیان اینکه آمریکا و متحدانش پول‌های کلانی برای پیروزی نامزدهای وابسته به خود در انتخابات پارلمانی هزینه می‌کنند، بر شکست این تلاش‌ها با توجه به پایگاه گسترده مردمی حزب‌الله و احزاب همپیمان آن مهر تایید می‌زنند.

در فاصله چند روز به انتخابات پارلمانی لبنان در روز یکشنبه پانزدهم می(۲۵ اردیبهشت)، شور و اشتیاق خاصی بر هواداران مقاومت حاکم شده است.

خبرنگار تسنیم در گزارشی همچون دفعات گذشته که روند آماده سازی انتخابات را پوشش داده، پای صحبت مردم نشسته و از آنها درباره چرایی دخالت خارجی و میزان هزینه‌های مالی پرداخته شده برای تغییر چهره لبنان پرسیده است.

در این گزارش آمده است : همانطور که پشت سر من مشاهده می‌کنید، شاهد حضور گسترده هواداران مقاومت هستیم، در مقابل، آمریکا با همراهی کشورهای غربی و دخالت‌های خارجی تلاش دارند چهره واقعی لبنان یعنی چهره مقاوم آن را تغییر دهند، همچنین باید به پول‌‌هایی اشاره کرد که در لبنان برای شکست مقاومت خرج می‌شوند، مقاومتی که با حضور حزب الله و گروه‌های عربی و ملی شکل گرفته و حاضر به پذیرش اسرائیل به عنوان همسایه خود نیست، حتی اگر این امر قرار است با فشارهای خارجی و آمریکایی انجام شود.

یک جوان لبنانی به خبرنگار تسنیم می‌گوید: در این دوره از انتخابات پارلمانی شاهد آن هستیم که قدرت‌های بزرگی همچون آمریکا، یا کشورهای شورای همکاری و حتی رژیم اسرائیل، میلیاردها دلار را به شکل مستقیم هزینه می‌کنند، همچنین در کنار آن درصدد ایجاد بحران‌ در میان لبنانی‌ها هستند تا بر روند انتخابات تاثیرگذاری کنند.

لبنان ,

وی افزود: آنها از طریق مالی و نیز وارونه جلوه دادن حقایق به دنبال تحقق هدف خود هستند، به بیانی دیگر آنها با پرداخت پول به دنبال خرید آرا هستند، زیرا واقعا می‌دانند که این انتخابات، انتخاباتی سرنوشت ساز است، یا آنکه آمریکا آنها را در صورت پیروزی مورد حمایت قرار می دهد، که امری بسیار بعید می‌نماید و یا آنکه سقوط کرده و همراه آنها پروژه آمریکایی هم شکست می‌خورد.

شهروند دیگری هم تصریح می‌کند: دخالت آمریکا و سعودی و دیگران و تمام پول‌های هنگفتی که هزینه می‌شود همگی برای شکست دادن حزب الله است، امری که هرگز نمی توانند در روز برگزاری انتخابات محقق کنند و نمی توانند آن را چه به شکل کلی یا هر روشی عملی کنند.

لبنان ,

یک خانم لبنانی هم به خبرنگار تسنیم می‌گوید: بگذارید هر قدر که می‌خواهند هزینه کنند اما کسی که خون خود را می‌دهد به یاری خداوند بسیار ارزشمندتر خواهد بود.

لبنان ,

وی در پاسخ به سئوالی درباره دخالت‌های خارجی تصریح می‌کند: بله حتما وجود دارد، من فرزندان خودم را در این راه تربیت می‌کنم همه ما حزب الله هستیم و هر قدر هم هزینه و دخالت کنند، ان شاء الله به اذن خداوند شکست خواهند خورد.

شهروند دیگری به تسنیم می‌گوید: درباره دخالت خارجی یعنی زمانی که صدای حق طنین انداز می‌شود، طبیعی است که شیطان‌های انس و جن برای مقابله با این صدا، گرد هم می‌آیند.خداوند سبحانه و تعالی در قرآن کریم فرمودند: شیطان دشمن شماست پس او را دشمن بدارید.از این رو شیطان حزبش را فرا می‌خواند تا از اصحاب جهنم شوند.

لبنان ,

یک بانوی لبنانی درباره هدف آمریکا و متحدانش در دخالت در مسئله انتخابات لبنان می‌گوید: هدف آنها نابودی مقاومت است تا از اسرائیل حمایت کنند، اما در این کار شکست خوردند، همه راه‌ها را امتحان کردند، پول دادند ، آنها هر کاری را که توانستند برای از بین بردن مقاومت انجام دادند، اما شکست خوردند.

لبنان ,

همانگونه که مردم با زبان مقاومت سخن گفتند، آمریکا و متحدانش و قدرت‌های غربی و کشورهای شورای همکاری به دنبال دخالت در گزینه‌های لبنان و گزینه‌های این ملت بوده تا معادلات حاکم در لبنان و چهره واقعی لبنان که همانا چهره مقاومت است را تغییر دهند.

امروز و در فاصله چند روز به انتخابات پارلمانی، آحاد مردم همچنان در هر نقطه‌ای که سید حسن نصرالله یا مسئولان حزب الله در آن سخنرانی داشته باشد، به شکل گسترده‌ای حضور پیدا کرده و اینگونه حمایت خود را از این مواضع اعلام کرده تا این نکته را مورد تاکید قرار دهند که این انتخابات پارلمانی۱۵ می، انتخاباتی سرنوشت ساز برای مقاومت بوده و پیروزی بزرگی را برای مقاومت اسلامی محقق کنند.

انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید