تهران
کد خبر:96901
پ

قبل از هر مذاکره‌ای، آتش‌بس و عقب‌نشینی روس‌ها ضروری است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری، بعد از اظهارات مقام‌های روسیه مبنی بر عدم تمایل اوکراین برای مذاکره جهت حل معضل اخیر، مسئولان کی‌یف به‌صورت غیرمستقیم صحت این اظهارات را تایید کردند. دولت اوکراین بامداد پنجشنبه (۱۳ مرداد) اظهارات «گرهارد شرودر» صدراعظم سابق آلمان مبنی بر اینکه روسیه خواهان یک «راه حل مذاکره‌شده» برای جنگ است […]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری، بعد از اظهارات مقام‌های روسیه مبنی بر عدم تمایل اوکراین برای مذاکره جهت حل معضل اخیر، مسئولان کی‌یف به‌صورت غیرمستقیم صحت این اظهارات را تایید کردند.

دولت اوکراین بامداد پنجشنبه (۱۳ مرداد) اظهارات «گرهارد شرودر» صدراعظم سابق آلمان مبنی بر اینکه روسیه خواهان یک «راه حل مذاکره‌شده» برای جنگ است را رد کرد و گفت هرگونه گفتگو با مسکو، مشروط به آتش‌بس و خروج نیروهای روس خواهد بود.

به نوشته خبرگزاری رویترز، «میخائیلو پودولیاک» مشاور رئیس جمهور اوکراین، شرودر را «صدای دربار سلطنتی روسیه» توصیف کرد و گفت که این توافقنامه منجر به مذاکرات گسترده‌تر نخواهد شد.

پودولیاک در صفحه توییتر خود نوشت: «اگر مسکو خواهان گفتگو است، توپ در زمین اوست. اول آتش‌بس و خروج نیروهای روس، سپس مذاکرات سازنده».

«ولودیمر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین نیز اظهار داشت: «زمانی که رهبران سابق کشورهای بزرگ با ارزش‌های اروپایی برای روسیه که در حال جنگ با این ارزش‌ها است، کار می‌کنند، منزجر کننده است».

به نوشته رویترز، زلنسکی با نادیده گرفتن اهمیت توافق امضاشده با روسیه، ترکیه و سازمان ملل برای صادرات غلات از بنادر این کشور، مدعی شد محموله‌ای که اخیراً حرکت کرد، بخشی از محصولی است که کی‌یف باید بفروشد تا به نجات اقتصاد ویران‌شده خود کمک کند.

او گفت که اوکراین، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان غلات قبل از جنگ و معروف به سبد نان اروپا بود، اما اکننون برای کمک فوری به کاهش کسری بودجه خود که ۵ میلیارد دلار در ماه است، باید حداقل ۱۰ میلیون تن صادرات داشته باشد.

پیش از این، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین با اعلام آمادگی مسکو برای حل معضل اوکراین از راه دیپلماسی، اما تاکید کرده بود که فعلا امکان مذاکره با کی‌یف نیز وجود ندارد. 

منبع: خبرگزای فارس

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید