تهران
کد خبر:68534
پ

فعالان زنجیره پوشاک مکلف به درج اطلاعات در سامانه جامع تجارت شدند

تمامی اعضای زنجیره تأمین و توزیع بازار پوشاک و کیف و کفش که تاکنون اطلاعات خود را در سامانه جامع تجارت اظهار نکرده‌اند، باید تا ۲۸ دی تکالیف قانونی خود را انجام دهند. به گزارش خبرنگار ، بر اساس دستورالعمل ماده ۷ آئین نامه اجرایی ماده ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، همه […]


تمامی اعضای زنجیره تأمین و توزیع بازار پوشاک و کیف و کفش که تاکنون اطلاعات خود را در سامانه جامع تجارت اظهار نکرده‌اند، باید تا ۲۸ دی تکالیف قانونی خود را انجام دهند.

به گزارش خبرنگار ، بر اساس دستورالعمل ماده ۷ آئین نامه اجرایی ماده ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، همه اعضای فعال زنجیره تأمین پوشاک، کیف و کفش باید اطلاعات فعالیت خود را در سامانه جامع تجارت ثبت کنند.

طبق ابلاغیه جدید وزارت صمت که توسط کامبیز معتمد وزیری، سرپرست مرکز اصناف و بازرگانان ایران به تمامی اعضای زنجیره تأمین کالاهای پوشاک و کیف و کفش ارسال شده است؛ تمامی عمده فروشان و خرده فروشان با توجه بر الزامات قانونی (ماده ۵ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز) می‌بایست اطلاعات تولید و فروش خود را تا روز ۲۸ دی‌ماه ۱۳۹۹ در سامانه جامعه تجارت ثبت کنند.

از این پس عملکرد فعالان بازار پوشاک و کیف و کفش بر اساس اطلاعات ثبت شده در سامانه جامع تجارت ارزیابی خواهد شد. بر اساس اطلاعیه وزارت صمت، پس از تاریخ تعیین شده برای اجرای دستورالعمل ابلاغی، مطابق قانون با متخلفین برخورد خواهد شد و تمامی اعضای این زنجیره می‌بایست اطلاعات موجودی اولیه و میزان تولید کالای موضوعه دارای برند خارجی خود را در این سامانه اظهار کنند.

به گزارش خبرنگار ، پیش از این حمیدرضا دهقانی‌نیا سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تصریح کرده بود که وزارت صمت باید بر اساس قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، فرآیند خرید، فروش و حمل و نقل گروه کالایی پوشاک را ضابطه‌مند کند؛ چرا که در غیر این صورت عملاً مبارزه با قاچاق پوشاک و شناسایی متخلفان ممکن نخواهد بود.

همچنین بر اساس اظهارات بهرام شهریاری نایب رئیس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک، متأسفانه برخی از واحدهای توزیعی دارای مجوز، اقدام به فروش پوشاک قاچاق کرده و کاملاً بر خلاف منافع تولیدکنندگان داخلی فعالیت می‌کنند. به نظر می‌رسد در صورت ثبت اطلاعات تمامی فعالان زنجیره پوشاک در سامانه جامع تجارت، این بازار شفافیت بیشتری پیدا کرده و تخلفات واحدهای تولیدی و صنفی در مورد فروش کالاهای برند قاچاق به سرعت شناسایی خواهد شد.

منبع:خبرگزاری مهر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید