تهران
کد خبر:50155
پ

فراخوان شرکت در مسابقه آینده

فراخوان شرکت در مسابقه آینده   از زمان حیات بشر، همواره میل به دانستن آینده در وی وجود داشته است، میلی که او را به سمت پیش‌گوها، غیب‌گوها و ابزارهای متفاوتی کشانده است. کنکاشی در تاریخ نشان می‌دهد باور به پیش‌گوها و فال‌گیرها و ستاره‌شناسان تا جایی پیش‌رفته بود که حاکمان و پادشاهان برای اتخاذ […]

فراخوان شرکت در مسابقه آینده

 

از زمان حیات بشر، همواره میل به دانستن آینده در وی وجود داشته است، میلی که او را به سمت پیش‌گوها، غیب‌گوها و ابزارهای متفاوتی کشانده است. کنکاشی در تاریخ نشان می‌دهد باور به پیش‌گوها و فال‌گیرها و ستاره‌شناسان تا جایی پیش‌رفته بود که حاکمان و پادشاهان برای اتخاذ تصمیم‌های کلیدی کشور به آن‌ها مراجعه می‌کردند. اما در قرن اخیر پاسخی متفاوت به این میل ذاتی داده شده است، پاسخی علمی و روش‌مند. دانش آینده‌پژوهی با تکیه بر روش‌ها و ابزارهای علمی قابلیت شناخت و ساخت آینده را برایمان امکان‌پذیر ساخته است. در این مسیر شناخت آینده بسیار حائز اهمیت است و آینده یک جامعه و کسب‌وکار بر پایه تصاویر، خواست‌ها، اقدام‌ها و راهبردهای بازیگران و عموم مردم شکل می‌گیرد. مسابقه آینده با طراحی فرایندی کاربردی و در عین حال ساده برای عموم مردم، مدیران و تصمیم‌گیرندگان تصویری شفاف‌تر از آینده را ترسیم می‌کند.

و همانطور که مستحضرید پیچیدگی و تحولات محیط کسب‌وکارها در سطح جهانی و ملی به اندازه‌ای رشد کرده است که دیگر نمی‌توان با تکیه بر روش‌ها و ابزارهای سنتی و متداول بر رقبای خود چیره شد. در چنین شرایطی دانش آینده‌‎پژوهی با ترسیم بدیل‌های پیش‌رو نه تنها فعالان اقتصادی را از غافلگیری می‌رهاند، بلکه بستری برای اتخاذ راهبردهای هوشمندانه‌تر نیز فراهم می‌آورد.

در این راستا فدراسیون صنعت نفت ایران با همکاری انجمن صنفی مهندسین پلیمر و شیمی ایران بر آن شده است که مسابقه آینده بر پایه دانش آینده‌پژوهی و با فرایندی ساده و علمی به دنبال شناخت بهتر از آینده‌های پیش رو برای مدیران کسب‌وکارهای ایران، با مشارکت و ارسال داستان توسط آن مدیران محترم برگزار نماید.

 

خواهشمند است با مراجعه به سایت www.futureprize.ir، داستان‌ها و روایت‌های خود از آینده را ارسال نمایید.

از جمله مهمترین اهداف برگزاری این مسابقه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • • تمرین تدوین سناریو به سبکی ساده و کاربردی؛
  • • شناسایی تصاویر کلان و آینده‌های بدیل پیش‌رو از دیدگاه مدیران؛
  • • مشارکت در خلق آینده‌های مطلوب؛
  • • یادگیری از آینده‌های پیش‌رو؛
  • • فراهم آوردن بستری برای خلق مزیت رقابتی و راهبردهای هوشمندانه‌تر.

همچنین فدراسیون و انجمن قصد دارند تا در روز جهانی آینده (یکشنبه ۱۱ اسفند ۹۸) رویدادی را برگزار نماید و در آن روز به تحلیل داستان‌های ارسال شده و قدردانی از برگزیدگان بپردازد.

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید