تهران
کد خبر:94997
پ

غرب با تمام قوا برای ادامه درگیری در اوکراین تلاش می‌کند

به گزارش از خبرگزاری تاس، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با انتقاد از مواضع کشورهای غربی مبنی بر ادامه دار بود درگیری ها در اوکراین گفت: آنها از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند تا درگیری در اوکراین تا زمانی که ممکن است ادامه یابد. وی در ادامه افزود: ما به یاد داریم جورج […]

به گزارش از خبرگزاری تاس، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با انتقاد از مواضع کشورهای غربی مبنی بر ادامه دار بود درگیری ها در اوکراین گفت: آنها از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند تا درگیری در اوکراین تا زمانی که ممکن است ادامه یابد.

وی در ادامه افزود: ما به یاد داریم جورج بوش پدر چهل و سومین رئیس جمهور آمریکا گفت: ماموریت اوکراین کشتن هر چه بیشتر روس هاست، آنها به اوکراین و رژیم کی یف این وظیفه را داده اند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی روسیه تاکید کرد: آنها از اوکراین به عنوان ابزاری استفاده می کنند و کل تدارکات بر هر چیزی که درگیری را شعله ور نگه دارد متمرکز است.

زاخارووا همچنین به سخنان بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس با امانوئل مکرون رییس جمهور فرانسه اشاره کرد که گفته بود باید از حل این وضعیت جلوگیری کرد در غیر این صورت نقشه آنها شکست خواهد خورد.

با ورود جنگ روسیه و اوکراین به چهارمین ماه فشار کشورهای غربی علیه مسکو روز به روز بیشتر می شود، رهبران اتحادیه اروپا در ماه گذشته توافق کردند که تا پایان سال جاری ۹۰ درصد از واردات نفت از روسیه را کاهش دهند تا مسکو را به دلیل حمله به اوکراین مجازات کنند.

ولادیمیر پوتین روز  ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت. 

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو – کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. 

جنگ در اوکراین با همه تبعات گسترده‌اش که جهان را متاثر ساخته همچنان ادامه دارد  و دیروز وارد پنجمین ماه خود شد.

منبع: ایرنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید