تهران
کد خبر:68603
پ

جهان جرات به زبان آوردن فاجعه انسانی یمن را ندارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری، «مایک والاس» عضو ایرلندی پارلمان اروپا در پیامی در توییتر نسبت به اقدام این شبکه اجتماعی در مسدود کرده صفحه انگلیسی زبان وزارت خارجه یمن در صنعا واکنش نشان داد. وی در این پیام توییتری نوشت: «بدترین فاجعه انسانی جهان در یمن در حال وقوع است اما فقط عربستان سعودی […]


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری، «مایک والاس» عضو ایرلندی پارلمان اروپا در پیامی در توییتر نسبت به اقدام این شبکه اجتماعی در مسدود کرده صفحه انگلیسی زبان وزارت خارجه یمن در صنعا واکنش نشان داد.

وی در این پیام توییتری نوشت: «بدترین فاجعه انسانی جهان در یمن در حال وقوع است اما فقط عربستان سعودی و امارات متحده عربی (از این بحران) بهره‌منده بوده و آنها در حال ارتکاب نسل کشی با همدستی آمریکا اتحادیه اروپا هستند.»

والاس در ادامه گفت: «جهان جرات ندارد نام (فاجعه انسانی یمن) را به زبان بیاورد. این جنگ ناگفتنی است و حتی شرکت‌های فناوری بزرگ نیز خواستار سکوت بیشتر هستند.»

ائتلافی به رهبری عربستان سعودی از فروردین‌ماه سال ۱۳۹۴ کشور فقیر یمن را برای بازگرداندن قدرت به «عبد ربه منصور هادی»، رئیس‌جمهور مستعفی یمن هدف حملات سنگین هوایی، زمینی و دریایی قرار داده است.

این حملات به نابودی زیرساخت‌های یمن و گسترش فقر، بیکاری و گسترش بیماری‌های واگیردار در این کشور فقیر عربی منجر شده است.

کارشناسان سازمان ملل، یمن را صحنه بزرگترین بحران بشری در جهان توصیف می‌کنند. ۲۲ میلیون نفر که ۷۵ درصد جمعیت یمن را تشکیل می‌دهند نیازمند نوعی کمک‌رسانی و حمایت بشردوستانه هستند. از این میان، ۸.۴ میلیون نفر نمی‌دانند وعده غذایی بعدی‌شان از کجا تأمین خواهد شد.
منبع: خبرگزاری فارس

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید