تهران
کد خبر:96810
پ

طرح پتروشیمی گچساران طبق برنامه به بهره‌برداری می‌رسد

به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مرتضی شاهمیرزایی در بازدید میدانی از طرح پتروشیمی گچساران با اشاره به آخرین مراحل ساخت این طرح اظهار کرد: پتروشیمی گچساران یکی از مهم‌ترین حلقه‌های زنجیره ارزش از گازهای همراه نفت تا تولید پلیمر است و انتظار داریم از همه ظرفیت‌های موجود برای بهره‌برداری از این پروژه در […]

به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مرتضی شاهمیرزایی در بازدید میدانی از طرح پتروشیمی گچساران با اشاره به آخرین مراحل ساخت این طرح اظهار کرد: پتروشیمی گچساران یکی از مهم‌ترین حلقه‌های زنجیره ارزش از گازهای همراه نفت تا تولید پلیمر است و انتظار داریم از همه ظرفیت‌های موجود برای بهره‌برداری از این پروژه در زمان مقرر استفاده شود.

وی با بیان اینکه در مسیر بهره‌برداری رعایت قوانین و دستورعمل‌های ابلاغی اچ‌اس‌ئی ضروری است، افزود: گچساران به‌دلیل نوع فعالیت خود اهمیت بسیاری در مسیر توسعه صنعت پتروشیمی کشورمان دارد که با حضور گسترده سازندگان ایرانی و شرکت‌های دانش‌بنیان در مراحل پایانی ساخت است.

هدف از احداث طرح الفین پتروشیمی گچساران، تأمین خوراک مجتمع‌های پتروشیمی واقع در مسیر خط لوله سراسری اتیلن غرب و مجتمع‌های پتروشیمی منطقه دنا (پتروشیمی چهارگانه ممسنی، دهدشت، بروجن و کازرون) است. پتروشیمی گچساران ظرفیت تولید سالانه یک ‌میلیون تن اتیلن و ۸۴ هزار تن +C3 (برش پروپان و سنگین‌تر) را خواهد داشت.

طرح الفین گچساران در برنامه تولید گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس است که باید طبق برنامه تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید