تهران
کد خبر:101106
پ

سیگنال فدرال رزرو به بازار نفت/ چرا نفت گران شد؟

معامله گران انتظار دارند فدرال رزرو تا دو ماه دیگر به افزایش نرخ های خود پایان دهد، که می تواند به دلیل رابطه معکوس بین نرخ ها و قیمت نفت، قیمت نفت را بالاتر ببرد.   بر اساس گزارش رویترز، فدرال رزرو ممکن است در ماه مارس به سیاست افزایش نرخ بهره پایان دهد، زیرا […]

معامله گران انتظار دارند فدرال رزرو تا دو ماه دیگر به افزایش نرخ های خود پایان دهد، که می تواند به دلیل رابطه معکوس بین نرخ ها و قیمت نفت، قیمت نفت را بالاتر ببرد.

 

بر اساس گزارش رویترز، فدرال رزرو ممکن است در ماه مارس به سیاست افزایش نرخ بهره پایان دهد، زیرا شاخص های اقتصادی نشان می دهد که تورم در حال کاهش و تحت کنترل درآمده است. علاوه بر این، فدرال رزرو قرار است در این هفته افزایش دیگری را در نرخ های معیار اعلام کند، اما ممکن است کمتر از نرخ های قبلی باشد.

قیمت نفت هفته گذشته با توجه به داده‌های اقتصادی مثبتی که از ایالات متحده منتشر شد، افزایش یافت، اگرچه جانت یلن، وزیر خزانه‌داری هشدار داده است که فرود نرم چندان قطعی نیست و همچنان خطر رکود وجود دارد.

همراه با انتظارات برای بازگشت تقاضای نفت در چین، افزایش نرخ بهره پایین تر و هر نشانه دیگری مبنی بر اینکه فدرال رزرو ممکن است برای کاهش اقدامات تهاجمی کنترل تورم خود آماده شود، می تواند پتانسیل افزایش بیشتری را به قیمت نفت بدهد.

همچنین از حملات پهپادهای گزارش شده به اهدافی در ایران حمایتی از قیمت ها اضافه شده است که حاکی از تشدید احتمالی تنش های خاورمیانه است. این گزارش ها قیمت نفت را در معاملات صبح امروز در آسیا افزایش داد، اگرچه قیمت ها از آن زمان به بعد کاهش یافته است.

برخی از ثبات ها می تواند از نشست اوپک پلاس در این هفته حاصل شود، زیرا هیچ انتظاری برای تغییر در سیاست فعلی کارتل توسعه یافته وجود ندارد، زیرا بسیاری از اعضا هنوز نمی توانند سهمیه های تولید خود را حتی با کاهش آن در سال گذشته انجام دهند.

با این حال، چین همچنان بزرگترین عامل افزایشی قیمت نفت است، به ویژه پس از اینکه دولت پکن در آخر هفته اعلام کرد که قصد دارد مصرف را به عنوان ابزاری برای تقویت رشد اقتصادی پس از قرنطینه افزایش دهد.

با این حال، عدم قطعیت همچنان باقی است. ما روسیه را در سمت عرضه و چین را در سمت تقاضا داریم. یکی از مدیران سرمایه گذاری به CNBC گفت: هر دو می توانند بیش از ۱ میلیون بشکه در روز بالاتر یا کمتر از حد انتظار نوسان داشته باشند.

استفانو گراسو گفت: به نظر می رسد چین از نظر سرعت خروج از کووید صفر بازار را شگفت زده کرده است در حالی که روسیه از نظر انعطاف پذیری حجم صادرات با وجود تحریم ها شگفت زده شده است.

هر بشکه نفت خام وست تگزاس امروز ۰.۰۹ درصد گران شد و به ۷۹ دلار و ۷۵ سنت رسید و هر بشکه نفت خام برنت نیز با افزایش قیمت ۰.۱۷ درصدی به ۸۶ دلار و ۸۱ سنت رسید.

 

*
پرتال رسمی خبررسانی انجمن صنفی مهندسین پلیمر و شیمی ایران

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید