تهران
کد خبر:60233
پ

روسیه با تولید حدود ۹ میلیون بشکه نفت در روز ، دومین تولیدکننده بزرگ نفت جهان شد

روسیه موفق شده از نظر تولید نفت خام در جهان، گوی سبقت را از عربستان سعودی ربوده و پس از آمریکا در جایگاه دوم قرار بگیرد. میزان تولید نفت در روسیه در ماه ژوئن (خرداد-تیر) بیش از هشت میلیون و ۷۸۸ هزار بشکه در روز بوده است. روسیه در حالی در جایگاه دوم قرار گرفته […]

روسیه موفق شده از نظر تولید نفت خام در جهان، گوی سبقت را از عربستان سعودی ربوده و پس از آمریکا در جایگاه دوم قرار بگیرد. میزان تولید نفت در روسیه در ماه ژوئن (خرداد-تیر) بیش از هشت میلیون و ۷۸۸ هزار بشکه در روز بوده است. روسیه در حالی در جایگاه دوم قرار گرفته که تولید نفت این کشور طبق توافق کاهش تولید برای جلوگیری از سقوط قیمت نفت میان اعضای اوپک و غیر اوپک همکار با اوپک موسوم به اوپک پلاس، ۱۶.۸ درصد کاهش یافته بود. عربستان طبق این توافق ۲۹،۳ درصد از تولید نفت خود کاست.


روسیه با تولید حدود ۹ میلیون بشکه نفت در روز ، دومین تولیدکننده بزرگ نفت جهان شد

روسیه موفق شده از نظر تولید نفت خام در جهان، گوی سبقت را از عربستان سعودی ربوده و پس از آمریکا در جایگاه دوم قرار بگیرد.

،اویل پراس نوشت، میزان تولید نفت در روسیه در ماه ژوئن (خرداد-تیر) بیش از هشت میلیون و ۷۸۸ هزار بشکه در روز بوده است.

روسیه در ماه آوریل (اردیبهشت-خرداد) و پیش از اجرایی شدن قرارداد کاهش تولید نفت حدود، ۱۱ میلیون و ۳۵۰ هزار بشکه در روز نفت تولید کرد که این رقم بیشترین میانگین ماهانه تولید از ژانویه (دی-بهمن ۹۸) ۲۰۱۹ به شمار می آید.

این در حالیست که عربستان سعودی در ماه ژوئن کمتر از هفت میلیون و پانصد هزار بشکه در روز نفت تولید کرده است.

همچنین به نوشته اسپوتینک، پیش از این نیز روسیه در زمستان سال ۲۰۱۸ موفق شده بود مقام دوم را در تولید نفت از آن خود کند.

روسیه در حالی در جایگاه دوم قرار گرفته که تولید نفت این کشور طبق توافق کاهش تولید برای جلوگیری از سقوط قیمت نفت میان اعضای اوپک و غیر اوپک همکار با اوپک موسوم به اوپک پلاس، ۱۶.۸ درصد کاهش یافته بود. عربستان طبق این توافق ۲۹،۳ درصد از تولید نفت خود کاست.

پیشتر عربستان سعودی اعلام کرده بود در پی افت شدید تقاضا و قیمت، دکل‌های نفتی فراساحلی خود را غیرفعال کرده، ضمن اینکه آغاز پروژه توسعه ۱۸ میلیارد دلاری خود را به تاخیر انداخته است.

گفتنی است صنعــت نفــت و گاز از اهمیــت حیاتی در اقتصاد روســیه برخوردار است. افزایش بهای نفــت خام، موجب افزایــش قابل توجه تولید ناخالص داخلی روســیه در طول دهه گذشته شده است. بر اساس آمار سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹، سهم انرژی در درآمدهای دولت روسیه به ترتیب ۴۶ و ۴۱.۵ درصد بوده است.

از طرف دیگر بخش انرژی ۶۵ درصد از درآمدهای صادراتی و ۳۰ درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور را تشکیل می‌دهد. با تولید ۱۱.۲ میلیون بشکه نفت در روز، روسیه جایگاه دوم در جهان بعد از آمریکا را داراست. بنابراین می‌توان گفت: اقتصاد روسیه هنوز انرژی محور است و کاهش قیمت نفت، اقتصاد این کشور با بحران روبرو می‌کند.

منبع
پایگاه خبری تحلیلی 55 آنلاین
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید