تهران
کد خبر:70668
پ

در توافقنامه دوحه با دولت افغانستان مشورت‌های لازم صورت نگرفت

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری، به نقل از خبرگزاری آناتولی، «حمت‌الله اندر» سخنگوی دفتر شورای امنیت ملی افغانستان امروز یکشنبه اعلام کرد: توافقنامه دوحه در راستای تامین صلح اثرگذار نبود و جنگ و خون‌ریزی را متوقف نکرده است. سخنگوی دفتر شورای امنیت ملی افغانستان در این باره ادامه داد: در امضای توافقنامه دوحه با […]


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری، به نقل از خبرگزاری آناتولی، «حمت‌الله اندر» سخنگوی دفتر شورای امنیت ملی افغانستان امروز یکشنبه اعلام کرد: توافقنامه دوحه در راستای تامین صلح اثرگذار نبود و جنگ و خون‌ریزی را متوقف نکرده است.

سخنگوی دفتر شورای امنیت ملی افغانستان در این باره ادامه داد: در امضای توافقنامه دوحه با دولت افغانستان مشورت‌های لازم صورت نگرفت.

این در حالیست که دومین دُور از روند مذاکرات صلح دولت افغانستان با گروه طالبان در شهر دوحه پایتخت قطر ۷ ژانویه ۲۰۲۱ آغاز شد؛ اما هیئت‌های مذاکره کننده پیرامون پیشرفت در این مذاکرات هیچ بیانیه امیدوار کننده‌ای را منتشر نکرده‌اند.

گفتنی است ائتلاف به سرکردگی آمریکا به بهانه‌های واهی مبارزه با تروریسم در سال‌های ۲۰۰۱ و ۲۰۰۳ به کشور‌های افغانستان و عراق حمله کرد؛ تجاوزی که جز افزایش خشونت‌ها و ناآرامی‌ها در این دو کشور نتیجه‌ای به همراه نداشت.

بر اساس توافق میان طالبان و آمریکا در دوحه قطر، نیرو‌های اشغالگر خارجی باید تا پایان ماه مارس سال جاری میلادی خاک افغانستان را تَرک کنند؛ توافقی که کشور‌های غربی عضو ناتو دائماً در تلاش برای نقض آن به بهانه‌های مختلف هستند.
منبع: خبرگزاری دانشجو

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید