تهران
کد خبر:94937
پ

خطر اخراج بیخ گوش هزاران نیروی آمریکایی که واکسن کرونا نزده‌اند

براساس گزارش‌ها، بالغ بر ۴۰ هزار نیروی گارد ملی ارتش آمریکا در سراسر این کشور که معادل حدود ۱۳ درصد از اعضای این نیرو است، هنوز واکسن اجباری کووید-۱۹ را دریافت نکرده‌اند و همچنان که ضرب‌الاجل تعیین‌شده برای تزریق این واکسن در حال نزدیک شدن است، حداقل ۱۴ هزار نفر از آنها که با قطعیت […]

براساس گزارش‌ها، بالغ بر ۴۰ هزار نیروی گارد ملی ارتش آمریکا در سراسر این کشور که معادل حدود ۱۳ درصد از اعضای این نیرو است، هنوز واکسن اجباری کووید-۱۹ را دریافت نکرده‌اند و همچنان که ضرب‌الاجل تعیین‌شده برای تزریق این واکسن در حال نزدیک شدن است، حداقل ۱۴ هزار نفر از آنها که با قطعیت از تزریق این واکسن امتناع کرده‌اند ممکن است اخراج شوند.

به گزارش گروه‌بین‌الملل، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، سربازان نیروی گارد ملی ارتش آمریکا تا پنجشنبه (۹ تیر) فرصت دارند این واکسن را دریافت کنند. طبق داده‌های به‌ دست‌ آمده توسط آسوشیتدپرس، بین ۲۰ تا ۳۰ درصد از سربازان گارد ملی در شش ایالت واکسینه نشده‌اند و بیش از ۱۰ درصد هم در ۴۳ ایالت دیگر هنوز لازم است که این واکسن را تزریق کنند.

رهبران گارد ملی ارتش آمریکا می‌گویند که ایالت‌ها تمام تلاش خود را می‌کنند تا سربازان به موجب این محدودیت زمانی تشویق به واکسینه شدن کنند. آنها گفتند که با حدود ۷۰۰۰ نفری که به دنبال معافیت از آن هستند همکاری خواهند کرد در حالی که تقریباً همه آنها دلایل مذهبی دارند.

ژنرال جان جنسن، مدیر گارد ملی ارتش آمریکا در مصاحبه با آسوشیتدپرس گفت: ما به هر سرباز همه جوره فرصت خواهیم داد تا واکسینه شده و به حرفه نظامی خود ادامه دهد. هر سربازی که در انتظار معافیت است ما به حمایت از آنها در طول فرآیندشان ادامه خواهیم داد. ما تا زمانی که مدارک مربوط به انفصال یک نفر امضا و نهایی نشود، از هیچکس چشم‌پوشی نمی‌کنیم. هنوز زمان باقی است.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، سال گذشته میلادی به همه نیروهای نظامی این کشور  – اعم از نیروهای مشغول به خدمت، نیروهای ذخیره و گارد ملی – دستور داد واکسن کووید-۱۹ را دریافت کنند و گفت که این واکسن برای حفظ سلامت و آمادگی این نیروها ضروری است. نیروهای ارتش آمریکا ضرب‌الاجل‌های متفاوتی را برای اعضای خود از این بابت گذاشتند و گارد ملی ارتش آمریکا بیشترین زمان را برای تزریق این واکسن در اختیار داشت، عمدتاً به این دلیل که این نیرو یک نیروی بزرگ متشکل از حدود ۳۳۰ هزار سرباز است که به طور گسترده در سراسر آمریکا پراکنده بوده و بسیاری از آنها در مکان‌های دور افتاده هستند.

در همین حال گارد ملی ارتش آمریکا در بین همه نیروهای این ارتش پایین‌ترین درصد دریافت واکسن کووید-۱۹ را دارد، در حالی که نیروهای فعال مربوط به نیروی زمینی، نیروی دریایی، نیروی هوایی و یگان تفنگداران دریایی ارتش آمریکا نرخ ۹۷ درصد یا بیشتر و گارد هوایی حدود ۹۴ درصد را در قبال تزریق واکسن کووید-۱۹ دارند. نیروی زمینی ارتش آمریکا روز جمعه گزارش داد که ۹۰ درصد از نیروهای ذخیره آن هم به طور مقطعی یا کامل واکسینه شده‌اند.

پنتاگون اعلام داشته است که پس از ۳۰ ژوئن، اعضای واکسینه نشده گارد ملی در وضعیت فدرال دیگر از سوی دولت فدرال حقوق دریافت نخواهند کرد اما در یک مورد پیچیده‌تر سربازان گارد ملی مشغول به خدمت ایالتی بر مبنای الزامات ایالاتشان در زمینه واکسینه شدن ممکن است ملزم به تزریق واکسن نباشند و تا زمانی که در وضعیت خدمت فعال ایالتی هستند، می‌توانند از سوی دولت ایالتی حقوق دریافت کرده و برای ماموریت‌های ایالتی استفاده شوند.

منبع: ایسنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید