تهران
کد خبر:97239
پ

حفاری چاه اکتشافی چنگوله به‌زودی آغاز می‌شود/ پیشرفت پروژه به ۴۰ درصد رسید

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه حفاری چاه اکتشافی میدان نفتی چنگوله به‌زودی آغاز می‌شود، گفت: اکنون در این پروژه ۱۱ درصد نسبت به برنامه جلوتر هستیم و این مؤید این نکته است که زودتر از موعد بتوانیم این پروژه را تکمیل کنیم.  به نقل از شرکت ملی نفت ایران، مهدی فکور […]

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه حفاری چاه اکتشافی میدان نفتی چنگوله به‌زودی آغاز می‌شود، گفت: اکنون در این پروژه ۱۱ درصد نسبت به برنامه جلوتر هستیم و این مؤید این نکته است که زودتر از موعد بتوانیم این پروژه را تکمیل کنیم.

 به نقل از شرکت ملی نفت ایران، مهدی فکور اظهار کرد: با توجه به حساسیت‌های منطقه مرزی چنگوله و تأکید مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران درباره اجرای این پروژه، پیگیری‌های آقای خجسته‌مهر و مساعدت‌های مدیریت تلفیقی شرکت نفت سبب شد در کوتاه‌ترین زمان ممکن مناقصه و روند اجرایی کار آغاز شود.

وی با بیان اینکه میدان چنگوله در استان ایلام در منطقه مرزی با کشور عراق قرار دارد و یک منطقه جنگی بوده است که شهدای بی‌شماری در دوران دفاع مقدس در این منطقه جان خود را فدا کرده‌اند، افزود: مهمات زیادی از زمان جنگ در این منطقه به‌جا مانده و لازمه آغاز کار پاکسازی بود که به‌همت فعالان در این بخش به اتمام رسید.

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران تصریح کرد: سه مرحله کار در این منطقه انجام شد؛ مرحله نخست، ساخت جاده دسترسی به چاه، مرحله دوم، ساخت محوطه چاه و سلر آن و مرحله سوم، استقرار کمپ حفاری و پشتیبانی آن بود و در همه این مراحل حجمی بالغ بر ۱۰۵ هزار مترمربع خاکبرداری و خاکریزی انجام شد که خوشبختانه کارهای مقدماتی آن به اتمام رسیده است و در مرحله آمادگی برای حفر چاه هستیم.

فکور با بیان اینکه ارزش کل پروژه حفاری چاه اکتشافی میدان چنگوله ۲۳.۳ میلیارد تومان است، ادامه داد: تاریخ پایان این پروژه پایان آبان امسال است که نکته حائز اهمیت درصد پیشرفت پروژه است که جلوتر از برنامه محقق شده است.

وی افزود: طبق برنامه باید اکنون در نقطه ۲۹ درصد پیشرفت باشیم اما به لطف خدا و همکاری کارکنان سختکوش در شرکت ملی نفت ایران اکنون پروژه به ۴۰ درصد پیشرفت رسیده است که این مهم در مقطع زمانی تابستان با گرمای طاقت فرسای آن منطقه قابل توجه است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید