تهران
کد خبر:68397
پ

تعجیل یک هفته‌ای در تدابیر امنیتی مراسم تحلیف بایدن؛ «روز تحلیف از خانه خارج نشوید»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری، وزارت امنیت داخلی ایالات متحده دستور داد تدابیر ویژه امنیتی برای مراسم تحلیف «جو بایدن» رئیس‌جمهور منتخب این کشور از چهارشنبه این هفته (۹۹٫۱۰٫۲۴) آغاز شود. «چاد وولف» سرپرست وزارت امنیت داخلی آمریکا بامداد سه‌شنبه (۹۹٫۱۰٫۲۳) پیش از اینکه از سمت خود استعفا دهد، سرویس مخفی این کشور را ملزم […]


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری، وزارت امنیت داخلی ایالات متحده دستور داد تدابیر ویژه امنیتی برای مراسم تحلیف «جو بایدن» رئیس‌جمهور منتخب این کشور از چهارشنبه این هفته (۹۹٫۱۰٫۲۴) آغاز شود.

«چاد وولف» سرپرست وزارت امنیت داخلی آمریکا بامداد سه‌شنبه (۹۹٫۱۰٫۲۳) پیش از اینکه از سمت خود استعفا دهد، سرویس مخفی این کشور را ملزم کرد به دلیل خشونت‌های چند روز پیش هواداران ترامپ در کنگره، از یک هفته زودتر تدابیر امنیتی تحلیف بایدن انجام شود.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، در حالی که معمولا از یک روز قبل‌تر، تدابیر امنیتی مراسم تحلیف رؤسای جمهور منتخب آمریکا انجام می‌شد اما به دستور وولف سازمان‌های فدرال، ایالتی و محلی باید از یک هفته زودتر، «هماهنگی درباره برنامه‌هایشان را انجام داده و منابع خود را برای این مراسم مهم تخصیص دهند».

مردم از خانه‌هایشان خارج نشوند!

از سوی دیگر، برخی شهرها و ایالت‌های آمریکا نیز هشدارهایی به مردم درباره مراسم تحلیف بایدن دادند.

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، مسئولان ایالت‌های ویرجینیا و مریلند و همچنین شهر واشنگتن دی‌سی پایتخت این کشور از شهروندان خود خواستند در روز تحلیف رئیس‌جمهور منتخب، از منازل خود خارج نشوند.

یک مسئول در فرماندهی گارد ملی آمریکا نیز به شبکه «اسکای‌نیوز» گفت که شهر واشنگتن در روز تحلیف، در حالت تعطیلی کامل و منع آمد‌وشد خواهد بود.

پیش از این، رئیس دفتر گارد ملی آمریکا اعلام کرد که وزارت دفاع این کشور مجوز استقرار ۱۵ هزار نظامی برای حفاظت از مراسم تحلیف بایدن را صادر کرده است.

این در حالی است که وولف بعد از صدور این دستور، در فاصله هشت روز مانده به برگزاری مراسم تحلیف رئیس‌جمهور منتخب آمریکا، از سمت خود کناره‌گیری کرد.
منبع: خبرگزاری فارس

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید