تهران
کد خبر:101643
پ

تخفیف ۷۰ درصدی قبوض گاز حذف شد

تخفیف ۷۰ درصدی شرکت گاز مربوط به قبوض صادر شده در زمستان گذشته بود و قبض‌های جدیدی که در فرودین ماه صادر خواهد شد بدون اعمال تخفیف است.   نفتی ها /هیات دولت مصوبه‌ای را در تاریخ ۱۶ آذر در خصوص تغییراتی در پلکانی کردن مصرف گاز ارائه کرد که مشترکین مصرف گاز به ۱۲ […]

تخفیف ۷۰ درصدی شرکت گاز مربوط به قبوض صادر شده در زمستان گذشته بود و قبض‌های جدیدی که در فرودین ماه صادر خواهد شد بدون اعمال تخفیف است.

 

نفتی ها /هیات دولت مصوبه‌ای را در تاریخ ۱۶ آذر در خصوص تغییراتی در پلکانی کردن مصرف گاز ارائه کرد که مشترکین مصرف گاز به ۱۲ پلکانی تقسیم شدند و ۳ پلکان اول کسانی هستند که الگوی مصرف را رعایت می‌کند و بقیه پلکان پرمصرف هستند که پلکان یازدهم و دوازدهم بدمصرف بودند.

وی افزود: طبق مصوبه سه پلکان اول که در الگو بودند بهای مصرف گاز آن‌ها هیچ تغییری نکرده، اما پلکان چهار تا شش ۳۰ درصد افزایش، تا پله ۱۰ حدود ۵۰ درصد افزایش قیمت و پلکان یازدهم تا دوازدهم نیز با افزایش ۵، ۶ هزار تومان برای آن‌ها محاسبه شد.
سردبیر گروه انرژی ادامه داد: با توجه به اینکه افزایش قیمت مصرف گاز اتفاق افتاد تا این افزایش قیمت ابزاری باشد برای کنترل در مدیریت مصرف گاز کشور بود که ناترازی مشکلی ایجاد نکند و افت فشار و یا قطع گاز اتفاق نیافتد، تغییر قیمت اعمال شد و، چون به یک باره مردم با عدد زیاد قبوض گاز مواجه شدند؛ که برایشان توجه برانگیز بود.
وی گفت: البته این افزایش قیمت را پلکان یازدهم و دوازدهم تجربه کرده بودند و ۶۰ درصد از مردم مشمول افزایش قیمت نشدند که طبق اعلام شرکت گاز ۹۰ درصد قبض گاز آن‌ها زیر ۱۰۲ هزار تومان بود و دولت فرصت داد که ۷۰ درصد افزایش قیمتی که بیشتر شامل مشترکین پرمصرف پلکان چهار تا ۱۰ می‌شد را تخفیف داد و این مصوبه در سال جدید اجرا خواهد شد.
هر وقت زمان اوج مصرف باشد قیمت‌ها نیز تغییر می‌کند و مصرف گاز بدمصرف‌ها غیر یارانه‌ای محاسبه می‌شود تا شاید میزان مصرف خود را تغییر بدهند و این خود یک قانون است.
در بعضی از مناطق سردسیر کشور، روستائیان برای گرم نگه داشتن محل دام خود و یا در فضای باز برای اینکه درختان یخ نزدند و از بین نرود بخاری روشن می‌کردند؛ و مصرف نامتعارف داشتند و این کار منطقی نیست که در میزان مصرف روستائیان تاثیر داشته است.

 

*
پرتال رسمی خبررسانی انجمن صنفی مهندسین پلیمر و شیمی ایران

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید