تهران
کد خبر:95029
پ

تاکید بر افزایش تعاملات تجاری میان ایران و تاجیکستان

به گزارش گروه اقتصادی از سازمان توسعه تجارت، هیأت تجاری دولت تاجیکستان به ریاست «بختیار شریفی»، معاون اول وزارت صنعت و فناوری‌های نو این کشور و در راستای توافقات چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی علمی و فنی ایران و تاجیکستان مبنی بر برگزاری کارگروه صنعت معدن و تجارت با حضور در تهران با «علیرضا […]

به گزارش گروه اقتصادی از سازمان توسعه تجارت، هیأت تجاری دولت تاجیکستان به ریاست «بختیار شریفی»، معاون اول وزارت صنعت و فناوری‌های نو این کشور و در راستای توافقات چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی علمی و فنی ایران و تاجیکستان مبنی بر برگزاری کارگروه صنعت معدن و تجارت با حضور در تهران با «علیرضا پیمان پاک»، معاون وزیر و رییس سازمان توسعه تجارت دیدار و گفتگو کردند.

طرفین در این دیدار بر لزوم گسترش تجارت میان ایران و تاجیکستان با وجود مشترکات فرهنگی بسیار و روابط سیاسی عالی، تاکید کردند.

در این دیدار پیمان پاک، حجم ۱۳۰ میلیون دلاری مبادلات ۲ کشور را ناچیز عنوان کرد و بر لزوم افزایش تعاملات و تامین اقلام مورد نیاز ۲ کشور از سوی طرف مقابل تاکید کرد.

وی با ذکر برخی از مثال‌ها در حوزه کشت فرا سرزمینی از تامین پنبه کارخانه‌های نساجی ایرانی توسط تاجیکستان استقبال کرد.

همچنین بختیار شریفی نیز با استقبال از توسعه روابط تجاری با ایران، از لزوم استفاده تاجیکستان از دانش و فناوری‌های صنعتی ایران تاکید کرد.

در ادامه نیز طرفین به بررسی نحوه تعامل و تجارت در حوزه‌های صنعتی، محصولات شیمیایی، پتروشیمی، غذایی و دارویی لوازم‌خانگی کاشی و سرامیک  پرداختند.

همچنین مقرر شد به‌منظور کاهش موانع تعرفه‌ای دو طرف امکان انعقاد موافقت‌نامه تجارت ترجیحی بین دو کشور را بررسی نمایند.

منبع: ایرنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید