تهران
کد خبر:92592
پ

تأمین حدود ۱۰۰ درصدی همه تجهیزات صنعت گاز ایران از تولید داخل

 به نقل از شرکت ملی گاز ایران، محمد عسگری با اشاره به اهمیت برگزاری بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز پالایش و پتروشیمی گفت: شرکت ملی گاز ایران سال‌هاست که همسو با تولید مبتنی بر دانش فعالیت کرده و با حمایت از صنایع داخلی برای تأمین تجهیزات مورد نیاز خود، گام‌های اساسی و مهمی برداشته است. […]

 به نقل از شرکت ملی گاز ایران، محمد عسگری با اشاره به اهمیت برگزاری بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز پالایش و پتروشیمی گفت: شرکت ملی گاز ایران سال‌هاست که همسو با تولید مبتنی بر دانش فعالیت کرده و با حمایت از صنایع داخلی برای تأمین تجهیزات مورد نیاز خود، گام‌های اساسی و مهمی برداشته است.

وی با بیان اینکه سال‌های گذشته، سال‌های خوبی برای ما به لحاظ کارکرد مناسب در پالایشگاه‌ها، گازرسانی، اجرای پروژه‌های مهم، خطوط انتقال و دیگر بخش‌ها با رویکرد حمایت از ساخت داخل بود، افزود: امسال و پس از دو سال وقفه در برپایی نمایشگاه‌ها، حضور پرشور شرکت‌های داخلی که با توجه به شعار سال، بیشتر شامل شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور می‌شود، مؤید این واقعیت است که بخش عمده‌ای از اهداف مدنظر در مسیر خودکفایی، توانمندسازی و روزآمدی شرکت‌های خصوصی و دانش‌بنیان محقق شده است.

سخنگوی شرکت ملی گاز ایران رونق فعالیت‌های ساخت داخل و افزایش مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در پروژه‌های صنعت نفت را گامی اساسی در رسیدن به اهداف خواند و اظهار کرد: این در حالی است که با تأکید مقام معظم رهبری بر ضرورت تولید دانش‌بنیان، دوره بیست‌وششم نمایشگاه صنعت نفت، اهمیتی دوچندان می‌یابد.

عسگری همچنین با بیان اینکه غرفه شرکت ملی گاز ایران در سالن ۳۸ فعالیت‌های این شرکت را در معرض دید عموم قرار می‌دهد، ادامه داد: همانند سال‌های گذشته، با حضور شرکت‌های اصلی و تابعه این شرکت و مدیریت‌های مربوطه، پاسخگوی مراجعان هستیم و توانمندی‌های صنعت گاز را به استحضار خواهیم رساند.

وی تصریح کرد: این شرکت از سال‌ها پیش با بحث داخلی‌سازی، رونق تولید را در برنامه خود داشته و در بخش‌های مختلف برای نیازهای خود، تقریباً به خوداتکایی به صنایع داخلی رسیده است و می‌توان گفت که به طور تقریبی همه تجهیزات مورد نیاز این صنعت، به‌ویژه در بخش گازرسانی در داخل کشور ساخته می‌شود و این شرکت در حوزه ساخت داخل در طول سال‌های گذشته، به‌عنوان یکی از ایرانی‌ترین و بومی‌ترین بخش‌های صنعت نفت و گاز فعالیت و به تولیدکنندگان داخلی اعتماد و اتکا داشته است.

به گفته سخنگوی شرکت ملی گاز ایران، این روند در حوزه‌های پژوهشی شرکت ملی گاز ایران نیز وجود داشته که از آن جمله می‌توان به همکاری این مدیریت با پردیس‌های مختلف و فن‌بازار، اشاره کرد.

عسگری اظهار کرد: گردش اطلاعات و ارتباطاتی که در این چهار روز بین مدیران و شرکت‌های داخلی و پارک‌های علم و فناوری ایجاد می‌شود، اثرات زیادی در فعالیت‌های آینده و توسعه‌ای شرکت‌ها دارد.

براساس این گزارش، بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ۲۳ تا ۲۶ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱، در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

کلیدواژه : گاز
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید