تهران
کد خبر:92420
پ

برداشت روزانه ۱۴ میلیون مترمکعب گاز از فاز ۱۱ پارس جنوبی در سال ۱۴۰۱

 به نقل از ایرنا، کریم زبیدی با بیان اینکه تا پایان سال ۱۴۰۱ در میدان‌های غرب کارون، فاز نخست میدان آزادگان جنوبی باید به تولید ۲۲۰ هزار بشکه نفت در روز برسد، افزود: افزایش تولید از میدان‌های مشترک نفتی غرب کارون در دولت سیزدهم ادامه دارد. وی با بیان اینکه در میدان مشترک پارس جنوبی […]

 به نقل از ایرنا، کریم زبیدی با بیان اینکه تا پایان سال ۱۴۰۱ در میدان‌های غرب کارون، فاز نخست میدان آزادگان جنوبی باید به تولید ۲۲۰ هزار بشکه نفت در روز برسد، افزود: افزایش تولید از میدان‌های مشترک نفتی غرب کارون در دولت سیزدهم ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در میدان مشترک پارس جنوبی در تلاشیم تولید روزانه ۱۴ میلیون مترمکعب از فاز ۱۱ پارس جنوبی تا پایان امسال محقق شود، تصریح کرد: همچنین ردیف‌های باقی‌مانده پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی نیز امسال عملیاتی می‌شود.

مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران  به حادثه‌ای که برای یکی از سکوهای فاز ۱۳ پارس جنوبی رخ داده بود، اشاره کرد و افزود: مشکلی که در برخورد کشتی با پایه یکی از سکوهای فاز ۱۳ ایجاد شده در حال رفع است و امسال از این سکو برداشت خواهیم داشت.

ظرفیت تولید نفت به ۳.۸ میلیون بشکه در روز رسید

زبیدی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های سال ۱۴۰۱ را موضوع تأمین گاز و سوخت زمستانی بیان کرد و گفت: تلاش شرکت ملی نفت ایران این است که تولید حداکثری از پارس جنوبی داشته باشیم. به‌ عبارت دیگر فازهای پارس جنوبی که تکمیل نشده‌اند یعنی فازهای ۱۳ و ۲۲ تا ۲۴ و پالایشگاه فاز ۱۴ باید نهایی و تکمیل شوند. با توجه به اقدام‌هایی که در دستور کار داریم، امیدواریم امسال کمبود گاز نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه در صورتی که با توافق در وین، تحریم‌ها برداشته شود، برنامه این است که تولید نفت و گاز از سال ۹۷ نیز بیشتر باشد، گفت: در اسفند پارسال (۱۴۰۰) ظرفیت تولید نفت به ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه  در روز رسید، اکنون امکان تولید این مقدار نفت از میدان‌های مختلف نفتی کشور وجود دارد.

کلیدواژه : نفتپارس جنوبی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید