تهران
کد خبر:71691
پ

ایالات متحده به چین باخت

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایرنا، ماهر مجری ارشد و سر ویراستار شبانگاهی برنامهٔ تلویزیونی پخش زنده با بیل ماهر در برنامه روز شنبه (۹۹٫۱۲٫۲۳) خود گفت: در حالیکه آمریکا سرگرم جنگ های فرهنگی بود چین توانست در سطح جهانی نفوذ و تسلط بیشتری کسب کند. ماهر در ادامه افزود: ما از سال ۲۰۰۹ […]


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایرنا، ماهر مجری ارشد و سر ویراستار شبانگاهی برنامهٔ تلویزیونی پخش زنده با بیل ماهر در برنامه روز شنبه (۹۹٫۱۲٫۲۳) خود گفت: در حالیکه آمریکا سرگرم جنگ های فرهنگی بود چین توانست در سطح جهانی نفوذ و تسلط بیشتری کسب کند.

ماهر در ادامه افزود: ما از سال ۲۰۰۹ در سطح ملی هر هفته برنامه زیرساختی برای کشور داشته ایم اما هرگز کاری نکردیم.

مفسر سیاسی شبکه تلویزیونی امریکا همچنین توانایی چین برای توسعه سریع زیرساخت ها را با ایالات متحده مقایسه کرد و خاطرنشان کرد که تکمیل آزادراه و زیرگذر بزرگ (Big Dig) در بوستون ۱۶ سال طول کشید.

ماهر با ابراز ضعف آمریکا در برابر قدرت چین در ساخت زیرساخت ها گفت: چین تنها در ۱۹ روز یک آسمان خراش ۵۷ طبقه برپا می کند و آنها پل سانیوان در پکن را در مدت ۴۳ ساعت تخریب و بازسازی کردند. ما بیش از حد تماشا می کنیم و آنها بیش از حد می سازند.

ماهر همچنین از برخورد چین با بیماری همه گیر ویروس کرونا خاطرنشان کرد که در ۱۰ روز اوایل همه گیری چین یک مرکز قرنطینه بزرگ ایجاد کرد که به خوبی مورد استفاده قرار گرفت.
منبع: خبرگزاری ایرنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید