تهران
کد خبر:70563
پ

اظهار نگرانی فائوچی از تبعیض نژادی آمریکا در واکسن کرونا

به گزارش گروه بین المللی خبرگزاری، فائوچی متخصص ارشد بیماری های عفونی در مصاحبه با شبکه ام اس ان گفت: آمارها نشان می دهد جمعیت سفیدپوستان آمریکا نسبت به جوامع رنگین پوست بیشتر واکسن کرونا دریافت کرده اند. فائوچی با اظهار شک و تردید نسبت به دراختیار بودن واکسن کرونا به جوامع اقلیت در آمریکا […]


به گزارش گروه بین المللی خبرگزاری، فائوچی متخصص ارشد بیماری های عفونی در مصاحبه با شبکه ام اس ان گفت: آمارها نشان می دهد جمعیت سفیدپوستان آمریکا نسبت به جوامع رنگین پوست بیشتر واکسن کرونا دریافت کرده اند.

فائوچی با اظهار شک و تردید نسبت به دراختیار بودن واکسن کرونا به جوامع اقلیت در آمریکا خاطرنشان کرد که دسترسی گسترش واکسن به جمعیت اقلیت مهم است.

وی افزود: ما باید واقعاً سطح دسترسی در جامعه را گسترش دهیم تا جمعیت اقلیتی که واکسن کرونا ندارند دسترسی داشته باشند.

براساس آخرین آمار ارائه شده توسط مرکز کنترل از بیماری های عفونی آمریکا، آمار بستری شدن بیماران کرونایی سیاه پوستان نسبت به سفید پوستان نزدیک به سه برابر است و آمار مرگ و میر کرونا سیاهان نیز نسبت به سفید پوستان تقریبا دوبرابر است.

تاکنون حدود ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در ایالات متحده واکسینه شده‌اند.

براساس جدیدترین آمارهای اعلام شده، تاکنون بیش از ۲۸ میلیون و ۶۲۱ هزار نفر در سراسر آمریکا به کرونا مبتلا شده‌اند که نزدیک به ۵۰۸ هزار فوتی داشته است.

آمریکا در صدر لیست کشورها در بخش مبتلایان و مرگ‌ومیر ناشی از کرونا قرار دارد.
منبع: خبرگزاری دانشجو

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید