تهران
کد خبر:71023
پ

ارائه تسهیلات به بخش خصوصی برای توسعه طرح‌های بالادستی نفت و گاز

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به بانک‌های تجاری و تخصصی مجوز ارائه تسهیلات برای اجرای طرح‌های بالادستی نفت و گاز و توسعه‌ای با اولویت مناطق محروم دادند.
به گزارش خبرنگار شانا، نمایندگان در نشست علنی عص..

ارائه تسهیلات به بخش خصوصی برای توسعه طرح‌های بالادستی نفت و گاز

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به بانک‌های تجاری و تخصصی مجوز ارائه تسهیلات برای اجرای طرح‌های بالادستی نفت و گاز و توسعه‌ای با اولویت مناطق محروم دادند.

نمایندگان در نشست علنی عصر امروز (دوشنبه، ۱۱ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، با بند (الف) تبصره ۴ ماده واحده این لایحه درباره مجوز ارائه تسهیلات به بانک‌های تجاری و تخصصی موافقت کردند.

بند (الف) و اجزای تبصره ۴ ماده واحده لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ به شرح زیر است: به بانک‌های تجاری و تخصصی اجازه داده می‌شود در سال ۱۴۰۰ از محل منابع در اختیار نسبت به مشارکت و یا اعطای تسهیلات ارزی – ریالی با رعایت مقررات شورای پول و اعتبار به موارد زیر اقدام کنند:

بر اساس ردیف یک این تبصره، تا مبلغ سه میلیارد دلار به سرمایه‌گذاران بخش‌های خصوصی، تعاونی و نهادهای عمومی غیردولتی و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء برای طرح‌های توسعه‌ای بالادستی نفت و گاز با اولویت میدان‌های مشترک برای افزایش ضریب بازیافت مخازن و احیای میدان‌های قدیمی و جمع‌آوری گازهای همراه بدون انتقال مالکیت نفت و گاز موجود در مخازن و تولیدی از آنها اعطا می‌شود.

بر اساس ردیف ۲ این تبصره، طرح‌های توسعه‌ای و زیربنایی سازمان‌های توسعه‌ای بخش صنعت و معدن و بخش برق و منابع آب با مشارکت حداقل ۵۱ درصدی بخش‌های خصوصی و تعاونی با اولویت مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته براساس مزیت‌های منطقه‌ای و با تکیه بر جهت‌گیری‌های آمایش سرزمین انجام شود.

بر اساس ردیف ۳ این تبصره، به سرمایه‌گذاران بخش‌های خصوصی، تعاونی و نهادهای عمومی غیردولتی و بسیج سازندگی برای طرح‌های صنایع تکمیلی و تبدیلی محصولات کشاورزی و دامی و صنایع پتروشیمی، تسهیلات طرح‌های صنایع تکمیلی و تبدیلی کشاورزی، با اولویت بهسازی و نوسازی واحدهای فعلی، طرح‌های آب و فاضلاب کل کشور و استان خوزستان و سیستان و بلوچستان، احداث واحدهای جدید در نواحی روستایی و عشایری و در کنار قطب‌های تولید محصولات کشاورزی و مناطقی که قابلیت کشت پاییزه دارند، اعطا می‌شود.

منبع اصلی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید