تهران
کد خبر:92772
پ

اختصاص ارز ۴۲۰۰ به واردات تصمیم اشتباه دولت قبل بود

محمد صادق مفتح قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی در گفت‌وگو با خبرنگار در رابطه با ضرورت اصلاح یارانه کالاهای اساسی گفت: دولت دوازدهم در سال ۹۷ تصمیم اشتباهی برای اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات حدود ۲۷ قلم کالا اتخاذ کرد. قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی اظهار داشت: اما با توجه […]


محمد صادق مفتح قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی در گفت‌وگو با خبرنگار در رابطه با ضرورت اصلاح یارانه کالاهای اساسی گفت: دولت دوازدهم در سال ۹۷ تصمیم اشتباهی برای اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات حدود ۲۷ قلم کالا اتخاذ کرد.

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی اظهار داشت: اما با توجه به ناکارآمدی این تصمیم اشتباه از سال ۹۸ دولت دوازدهم به تدریج بیشتر کالاها  را از فهرست دریافت ارز ۴۲۰۰ تومانی خارج کرد. 

وی با بیان اینکه طی دو – سه سال اخیر اقلام کالایی مختلفی از جمله شکر، کره، گوشت قرمز، لاستیک خودرو، حبوبات و … از لیست دریافت ارز ۴۲۰۰ تومانی خارج شدند، گفت: تصمیم دولت سیزدهم برای اصلاح یارانه در ادامه همان تصمیم دولت قبل در خروج کالا از فهرست دریافت ارز ۴۲۰۰ تومان است و به عبارتی جبران آن تصمیم اشتباه دولت دوازدهم در اختصاص ارز ارزان قیمت به واردات است. 

مفتح با بیان اینکه اکنون فقط چند قلم کالا از جمله نان، دانه‌های روغنی، دارو هنوز مشمول دریافت ارز ترجیحی است، گفت: بنابراین دولت در مقطع فعلی تصمیم گرفته است تا تعدادی از این کالا را نیز از شمول دریافت ارز ترجیحی خارج کند و در مقابل با اقدامات پیش‌بینی شده از مردم حمایت کند. 

وی با تاکید بر اینکه اقدام دولت در اصلاح یارانه‌ها کار بزرگ و سنگینی است، گفت، این اقدام دولت اقدامی لازم و ضروری بود.

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی اظهار داشت: آثار مثبت اصلاح یارانه به زودی مشخص و قشر مصرف‌کننده از آن  بهره‌مند می‌شوند. 

منبع : خبرگزاری فارس

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید