تهران
کد خبر:68966
پ

اتحادیه آفریقا اوگاندا ۱۸۹ عضو الشباب را در سومالی کشت

به گزارش خبرگزاری بین الملل به نقل از آسوشیتدپرس، اوگاندا جمعه شب (۹۹٫۱۱٫۳) در بیانیه ای اعلام کرد که نیروهای این کشور که در چارچوب نیروهای اتحادیه آفریقا عمل می کنند به «مخفیگاه های این گروه در روستای سیگال» در یکصد کیلومتری جنوب غرب موگادیشو حمله کردند. بر اساس این بیانیه، نیروهای اوگاندا همچنین تسلیحات […]


به گزارش خبرگزاری بین الملل به نقل از آسوشیتدپرس، اوگاندا جمعه شب (۹۹٫۱۱٫۳) در بیانیه ای اعلام کرد که نیروهای این کشور که در چارچوب نیروهای اتحادیه آفریقا عمل می کنند به «مخفیگاه های این گروه در روستای سیگال» در یکصد کیلومتری جنوب غرب موگادیشو حمله کردند.

بر اساس این بیانیه، نیروهای اوگاندا همچنین تسلیحات الشباب را منهدم و ۲ تن از فرماندهان آن را دستگیر کردند.

به گفته یک سخنگوی ارتش اوگاندا، عملیات نیروهای این کشور شامل حملات زمینی و هوایی بود و ارتش اوگاندا «هیچ زخمی و کشته ای نداشت و شهروندان غیرنظامی نیز هدف قرار نگرفتند.»

نیروهای آفریقایی در سال های اخیر توانستند الشباب را از موگادیشو و برخی مناطق دیگر بیرون برانند. اما اعضای این گروه هنوز در این مناطق دست به عملیات های مرگبار می زنند.

قرار است نیروهای چندملیتی آفریقا که ۱۹ هزار عضو دارد تا اواخر سال جاری میلادی از سومالی خارج شده و مسؤولیت های امنیتی را به نیروهای این کشور واگذار کنند.
منبع: ایرنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید