- پرتال رسمی خبر رسانی انجمن صنفی مهندسین پلیمر و شیمی ایران - https://www.apchen.com -

افزایش ۱۵۰ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز ایران تا ۱۴۰۶



مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس گفت: با اجرای گام نخست طرح‌های توسعه‌ای برای افزایش تولید گاز در کشور در مجموع تا سال ۱۴۰۶ معادل پنج فاز استاندارد پارس جنوبی به تولید گاز کشور افزوده می‌شود.

نفتی ها /«محمدحسین متجلی» با بیان اینکه به‌منظور حفظ و نگهداشت تولید گاز کشور، طرح‌هایی در مأموریت نفت و گاز پارس تعریف شده است، گفت: مرحله نخست طرح توسعه میدان گازی کیش در حال اجراست و تاکنون چهار حلقه چاه این میدان از سوی شرکت ملی حفاری ایران تکمیل شده و آماده تولید است.

وی با بیان اینکه مناقصه خرید خط لوله این میدان گازی در حال انجام است، اظهار کرد: همچنین مباحث مرتبط با شرکت تأسیسات دریایی در حال اخذ مجوز‌های لازم است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به طرح توسعه میدان گازی مشترک فرزاد B گفت: اکنون مطالعات طراحی پایه توسعه این میدان مشترک در حال انجام است و پیمانکار آن نیز شرکت پتروپارس خواهد بود که جکت این میدان از سوی شرکت تأسیسات دریایی ساخته می‌شود. 

متجلی بیان کرد: میدان بعدی در افزایش تولید گاز، میدان گازی پارس شمالی است که مطالعات طراحی پایه برای فاز یک در مراحل نهایی است و در حال انجام مناقصه برای ساخت جکت این میدان هستیم، همچنین برای دیگر بخش‌ها مانند حفاری و خط لوله، بسته‌های مناقصه آماده شده و سال آینده این مناقصه به نتیجه خواهد رسید. 

وی به طرح توسعه میدان گازی بلال اشاره کرد و افزود: بسته‌های مختلف برای توسعه این میدان نهایی شده و تنها بسته تأمین خط لوله باقی مانده که مناقصه آن از سوی شرکت پتروپارس به‌عنوان پیمانکار اصلی این فاز برگزار می‌شود.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با بیان اینکه در فاز ۱۱ پارس جنوبی و روی سکوی ۱۱ B چهار چاه تکمیل شده و تولید گاز از آن در جریان است، گفت: با تکمیل حفاری چاه پنجم، به‌زودی این چاه عملیاتی می‌شود و عملیات حفاری چاه ششم را آغاز می‌کنیم.

متجلی ادامه داد: برای سکوی ۱۱ A نیز مباحث مختلف مانند نصب جکت در حال انجام است و حفاری روی این موقعیت فرآیند مناقصه را در پتروپارس می‌گذراند. سکو‌های ۱۱ A و B به‌صورت قرارداد آی‌پی‌سی و با سرمایه‌گذاری پتروپاس در حال انجام است.

وی با بیان اینکه با اجرای گام نخست طرح‌های توسعه‌ای در چهار میدان گازی، تا پایان سال ۱۴۰۶ تولید روزانه گاز کشور معادل بیش از پنج فاز استاندارد پارس جنوبی افزایش می‌یابد، تصریح کرد: ظرفیت هر فاز پارس جنوبی ۲۸ میلیون مترمکعب در روز است و با این حساب ۱۵۰ میلیون مترمکعب در روز به ظرفیت تولید گاز کشور افزوده خواهد شد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با تأکید بر اینکه افزایش تولید گاز از مرحله اول طرح توسعه میدان پارس شمالی ۲۸ میلیون مترمکعب در روز خواهد بود، گفت: از میدان مشترک فرزاد B نیز روزانه ۲۸ میلیون مترمکعب گاز تولید خواهد شد.

متجلی افزود: تولید در فاز نخست میدان گازی کیش نیز معادل سه فاز استاندارد پارس جنوبی خواهد بود و روزانه ۱۴ میلیون مترمکعب گاز در گام نخست از میدان بلال تولید می‌شود.I

وی ادامه داد: در مجموع با اجرای کامل طرح‌های توسعه‌ای در شرکت نفت و گاز پارس، معادل ۱۳ فاز استاندارد پارس جنوبی به تولید گاز کشور افزوده می‌شود. 

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با بیان اینکه ردیف نخست پایانه جاسک آماده بهره‌برداری است، گفت: آن بخشی که مربوط به شرکت نفت و گاز پارس است پیشرفت خوبی داشته و آماده دریافت خام از خط لوله نفت خام گوره – جاسک خواهیم بود./تسنیم

*
پرتال رسمی خبررسانی انجمن صنفی مهندسین پلیمر و شیمی ایران

مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

Posted By Apchen On In اقتصاد | No Comments


مالیات ارزش افزوده 10 درصدی ابلاغ شد

افزایش ۱ درصدی نرخ مالیات بر ارزش افزوده به ۱۰ درصد برای تامین منابع متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان به ادارات مالیاتی کشور ابلاغ شد.

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم [۱]، افزایش ۱ درصدی نرخ مالیات بر ارزش افزوده به ۱۰ درصد برای تامین منابع متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان به ادارات مالیاتی کشور ابلاغ شد.

انتهای پیام/

*
پرتال رسمی خبررسانی انجمن صنفی مهندسین پلیمر و شیمی ایران

جهاد اسلامی: ایران حامی همیشگی فلسطین است

Posted By Apchen On In اخبار بین الملل | No Comments


جهاد اسلامی: ایران حامی همیشگی فلسطین است

یکی از مسئولان جهاد اسلامی با اشاره به حمایت همیشگی جمهوری اسلامی ایران از مردم و مقاومت فلسطین تاکید کرد که همه طرف‌های محور مقاومت بر شکست دشمن صهیونیستی تاکید دارند.

– اخبار بین الملل –

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم [۱]، «احسان عطایا» از اعضای ارشد دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در سخنانی به ابعاد سفر هیئت مقاومت فلسطین به تهران و اهمیت روابط مستحکم میان طرف‌های محور مقاومت منطقه اشاره کرد.

احسان عطایا در گفت‌وگو با المیادین اظهار داشت که هیئت مقاومت فلسطین در تهران با مقامات جمهوری اسلامی ایران درباره توسعه روش‌های مقاومت و بررسی نقاط ضعف دشمنان گفت‌وگو کردند.

وی افزود که محور مقاومت در یک نبرد واحد قرار دارد و مقامات جمهوری اسلامی ایران بر ادامه حمایت و پشتیبانی از مقاومت فلسطین تاکید کردند.

این مسئول جهاد اسلامی در ادامه به روابط این جنبش با حماس اشاره و تاکید کرد که هماهنگی میان دو طرف در سطح عالی ادامه دارد و دیدارهای مستمری میان مسئولان آنها انجام می‌شود. همچنین حماس و جهاد اسلامی در چارچوب یک ائتلاف قوی در سطوح میدانی و سیاسی قرار دارند.

احسان عطایا تصریح کرد که مقامات جمهوری اسلامی ایران در خلال نشست‌هایی که با هیئت مقاومت فلسطین برگزار شد تاکید کردند این نبرد، نبرد همه است و باید همه، تلاش‌های خود را بر شکست دشمن متمرکز کنند.

وی اظهار داشت: برادران ما در ایران همواره بر حمایت خود از فلسطین و مقاومت آن در این نبرد تاکید کرده‌اند. همه طرف‌های محور مقاومت بر شکست دشمن صهیونیستی و محور دشمنان تاکید دارند و نبرد طوفان الاقصی یک معادله بازدارندگی بزرگ در برابر دشمنان ایجاد خواهد کرد که همه را شگفت زده می‌کند.

روز سه شنبه اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در رأس هیئتی سیاسی وارد تهران شد و با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، مقام معظم رهبری و همچنین حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

هنیه در دیدار با مقام معظم رهبری ضمن تشکر و قدردانی از حمایت‌های مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران از مسئله فلسطین و به‌خصوص مردم غزه، گزارشی از آخرین تحولات میدانی و سیاسی جنگ غزه ارائه کرد و گفت: صبر و ایستادگی مثال‌زدنی مردم غزه و نیروهای مقاومت در این شش ماه، که ناشی از ایمان راسخ آنان است موجب شده است دشمن صهیونیستی به هیچ یک از اهداف راهبردی خود در جنگ غزه، دست نیابد.

سفر رئیس دفتر سیاسی حماس به تهران را می‌توان در راستای رساندن یک پیام مهم به جوامع بین‌المللی در خصوص نقش ایران در حمایت از محور مقاومت به ویژه مقاومت فلسطین ارزیابی کرد، سفری که سیگنال‌هایی را برای کشورهای جهان خصوصاً حامیان رژیم صهیونیستی در بر داشت.

انتهای پیام/

*
پرتال رسمی خبررسانی انجمن صنفی مهندسین پلیمر و شیمی ایران

پاکستان برای خط لوله گازی ایران درخواست معافیت از تحریم‌ می‌کند

Posted By Apchen On In اخبار نفت,اسلایدر | No Comments



وزیر نفت پاکستان، روز دوشنبه تائید کرد اسلام آباد در حال آماده شدن برای تماس رسمی با دولت آمریکا به منظور دریافت معافیت از تحریم‌ها برای پروژه خط لوله گاز پاکستان-ایران است.

نفتی ها /پایگاه خبری نیشن پاکستان نوشت: مصدق مالک در گفت‌وگوی غیررسمی با رسانه‌ها گفت: ما به دنبال معافیت از تحریم‌های آمریکا خواهیم بود، زیرا پروژه گازی پاکستان و ایران نمی‌تواند بار تحریم‌ها را تحمل کند.

مالک گفت: ما پرونده پاکستان را به طور جامع ارائه و سعی خواهیم کرد با ارائه دلایل سیاسی و فنی علیه تحریم‌های آمریکا، معافیتهایی را دریافت کنیم. وی افزود: دولت همچنین مشغول لابی گسترده برای دریافت معافیت است. این وزیر پاکستانی ابراز امیدواری کرد ساخت این پروژه به زودی آغاز شود.

دولت موقت پیش از این با احداث بخش ۸۰ کیلومتری از این خط لوله در خاک پاکستان موافقت کرده بود. با این حال، طرح درخواست معافیت از تحریم‌های آمریکا به دلیل تحولات ژئوپلیتیکی از سوی متولیان امر به تعویق افتاد. تصمیمات مربوط به پروژه خط لوله گاز پاکستان به ایران توسط کمیته نظارت وزیران اتخاذ شد. پیش نویس نهایی درخواست معافیت از تحریم‌های آمریکا، توسط دولت وقت تهیه شده است./ایسنا

*
پرتال رسمی خبررسانی انجمن صنفی مهندسین پلیمر و شیمی ایران

رشد ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس در آخرین روز معاملاتی هفته

Posted By Apchen On In اقتصاد | No Comments


رشد 12 هزار واحدی شاخص بورس در آخرین روز معاملاتی هفته

شاخص کل بورس در معاملات روز چهارشنبه حدود ۱۲ هزار واحد افزایش یافت.

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم [۱]، در طی معاملات روز چهارشنبه ۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ شاخص کل بورس با رشد نیم درصدی حدود ۱۲ هزار واحد افزایش یافت.

در طی معاملات امروز ۲۵۰ نماد در دامنه مثبت معامله شدند و ۱۵ نماد نیز در صف خرید بودند.

از سوی دیگر ۱۵۶ نماد نیز در انتهای بازار در دامنه منفی قرار داشته و ۲ نماد نیز در صف فروش قرار گرفتند.

ارزش معاملات بورس شاملِ سهام و صندوقها نیز در محدوده ۵ هزار میلیارد تومان قرار داشت.

انتهای پیام/

*
پرتال رسمی خبررسانی انجمن صنفی مهندسین پلیمر و شیمی ایران

رایزنی باقری با نماینده ویژه صدراعظم اتریش

Posted By Apchen On In اخبار بین الملل | No Comments


رایزنی باقری با نماینده ویژه صدراعظم اتریش

معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان با لاونسکی تیفنتال، نماینده ویژه صدراعظم اتریش در امور سیاست خارجی به صورت تلفنی گفتگو کرد.

– اخبار بین الملل –

به گزارش خبرگزاری تسنیم [۱]، علی باقری، معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان با لاونسکی تیفنتال، نماینده ویژه صدراعظم اتریش در امور سیاست خارجی به صورت تلفنی گفتگو کرد.

عباس باقرپور، سفیر ایران در اتریش در این خصوص در صفحه شخصی خود نوشت: در تماس تلفنی علی باقری کنی با لاونسکی تیفنتال، نماینده ویژه صدراعظم اتریش در امور سیاست خارجی، موضوعات مورد علاقه مشترک، تحولات و مسائل دو جانبه ایران و اتریش و آخرین تحولات بین المللی و منطقه ای مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

*
پرتال رسمی خبررسانی انجمن صنفی مهندسین پلیمر و شیمی ایران

شرح دعای سحر|سلطنت مطلق از آن خداست

Posted By Apchen On In اخبار روز | No Comments


شرح دعای سحر|سلطنت مطلق از آن خداست

پادشاهی خداوند ابدی است و کسی که تحت حکمرانی اوست از بین رفتنی و نابود است.

– اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم [۱]، «دعای سحر» یکی از دعاهای عظیم‌الشأنی است که از امام رضا علیه‌السلام روایت شده و آن حضرت فرموده است: این دعا، دعایی است که امام باقر علیه‌السلام در سحرهای ماه رمضان می‌خواند.

در عین حال یکی از آثار فاخر و ارزشمند امام خمینی (ره) «شرح دعای سحر» است؛ اثری که امام خمینی (ره) آن را در حدود ۲۷ سالگی خود تألیف کرده و نشان از دانش و عرفان والای ایشان از دوران جوانی دارد.

خبرگزاری تسنیم [۱] به منظور آشنایی بیشتر مخاطبان با مفاهیم و مضامین والای دعای سحر که خواندن آن در سحرهای ماه رمضان توصیه شده، به بررسی بخش‌ها و نکاتی از امام خمینی (ره) درباره این دعای ارزشمند و والا پرداخته است.

نکات مهم فراز شانزدهم از این دعای شریف را می‌خوانیم:

اللّٰهُمَّ إِنِّى أَسْأَلُکَ مِنْ سُلْطانِکَ بِأَدْوَمِهِ وَکُلُّ سُلْطانِکَ دَائِمٌ، اللّٰهُمَّ إِنِّى أَسْأَلُکَ بِسُلْطانِکَ کُلِّهِ

پروردگارا، از تو درخواست می‌کنم به پایدارترین مقام سلطنتت و تمام سلطنت تو همیشگی است. بارالها، از تو به همه سلطنتت درخواست می‌کنم.

  • سلطنت مطلق در تمام مراتب غیب و شهود هستی از آن اوست و در قیامت کبری خوب آشکار می‌شود: «لمن الملک الیوم؛ لله الواحد القهار؛ امروز فرمانروایی از آن کیست؟ از آن خداوند یگانه قهّار».

 

  • ممکنات از جهت انتسابشان به خود هیچ گونه سلطنتی ندارند: «إن هی الّا اسماء سمّیتموها انتم وآبائکم. ما انزل الله بها من سلطان؛ این‌ها جز نام‌هایی نیست که شما و پدرانتان اسم‌گذاری کرده‌اید، خداوند برای آن دلیلی فرو نفرستاده است»، ولی به اعتبار انتسابشان به حق از مراتب سلطنت حق شمرده می‌شوند.
  • پس، پادشاهی خداوند ابدی است و کسی که تحت حکمرانی اوست از بین رفتنی و نابود است؛ چنان‌که فیض قدیم ازلی است، ولی فیض گیرنده حادث است. ‎

انتهای پیام/

*
پرتال رسمی خبررسانی انجمن صنفی مهندسین پلیمر و شیمی ایران

اوپک نیازی به پیشنهاد تغییر سیاست تولید نمی‌بیند

Posted By Apchen On In اخبار نفت,اسلایدر | No Comments



بنابر اظهارات نمایندگان اوپک و اوپک پلاس، این گروه نیازی نمی‌بیند در نشست کمیته نظارتی مشترک وزیران در هفته آینده، تغییری در سیاست جاری تولید نفت پیشنهاد شود.

نفتی ها / اعضای اوپک پلاس جمعا تصمیم گرفتند تولید نفت خود را در سه ماهه جاری، ۲.۲ میلیون بشکه در روز محدود کنند. با این حال، بخش عمده این کاهش تولید از قبل به اجرا گذاشته شده بود و شامل کاهش تولید یک جانبه عربستان سعودی به میزان یک میلیون بشکه در روز بود.

اعضای گروه اوپک پلاس در اوایل مارس متعهد شدند کاهش تولیدی که برای سه ماهه اول اعلام شده بود را تا پایان سه ماهه دوم ادامه دهند. عربستان سعودی، عراق، امارات عربی متحده، کویت، قزاقستان، الجزایر، عمان و روسیه اکنون تولید و صادرات نفت خود را در نیمه اول سال ۲۰۲۴ با کاهش داوطلبانه اضافی کاهش می‌دهند که علاوه بر کاهش داوطلبانه‌ای است که اوپک پلاس در آوریل سال ۲۰۲۳ اعلام کرد و سپس آن را تا پایان سال ۲۰۲۴ تمدید کرد.

هنگامی که اعضای اوپک پلاس در سوم مارس، نیت خود برای تمدید کاهش تولید تا پایان سه ماهه دوم امسال را اعلام کردند، روسیه برنامه کاهش تولید و صادرات خود را تغییر داد و اعلام کرد در سه ماهه دوم، عرضه خود را به میزان ۴۷۱ هزار بشکه در روز در قالب کاهش تولید و صادرات، محدود خواهد کرد. این کشور، در آوریل، تولید را به میزان ۳۵۰ هزار بشکه در روز و صادرات را به میزان ۱۲۱ هزار بشکه در روز کاهش خواهد داد. در ماه مه، کاهش ۴۷۱ هزار بشکه‌ای عرضه این کشور،  در قالب ۴۰۰ هزار بشکه در روز کاهش تولید و ۷۱ هزار بشکه در روز کاهش صادرات خواهد بود و در ژوئن، روسیه کاهش عرضه را به میزان ۴۷۱ هزار بشکه در روز به طور کامل، با کاهش تولید عملی خواهد کرد.

 برآورد تولید برای فوریه نشان داده است که بعضی از اعضای اوپک پلاس به خصوص عراق و قزاقستان، همچنان بالاتر از سهمیه تعیین شده، نفت تولید می‌کنند. هر دو کشور در اواسط فوریه وعده دادند به کاهش تولیدی که متعهد شده‌اند، عمل کنند.

عراق که دومین تولید کننده بزرگه عضو اوپک است، متعهد شده است کاهش داوطلبانه خود تحت توافق اوپک پلاس را اجرا کند. حیان عبدالغنی وزیر نفت این کشور در فوریه اعلام کرد این کشور بیش از ۴ میلیون بشکه در روز نفت تولید نخواهد کرد.

بر اساس گزارش اویل پرایس، قزاقستان که عضو اوپک نیست به نوبه خود قول داده است مازاد تولید را در ماه‌های آینده جبران کند./ایسنا

*
پرتال رسمی خبررسانی انجمن صنفی مهندسین پلیمر و شیمی ایران

بخشی غم‌انگیز از نسل کُشی ارتش تروریستی اسرائیل علیه غزه

Posted By Apchen On In اخبار بین الملل | No Comments


بخشی غم‌انگیز از نسل کُشی ارتش تروریستی اسرائیل علیه غزه

به گفته سخنگوی وزارت خارجه کشورمان: جنگ علیه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نوار غزه، بخشی غم‌انگیز و دردناک از روند جنایت جنگی و عملیات نسل‌کُشی ارتش تروریستی اسرائیل علیه ساکنان این باریکه است.

– اخبار بین الملل –

به گزارش خبرگزاری تسنیم [۱]، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

جنگ علیه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نوار غزه، بخشی غم‌انگیز و دردناک از روند جنایت جنگی و عملیات نسل‌کُشی ارتش تروریستی اسرائیل علیه ساکنان این باریکه است.

گزارش‌های رسمی می‌گویند که از آغاز جنگ علیه نوار غزه تا امروز، رژیم صهیونیستی به صورت هدفمند ۳۳ بیمارستان را در این باریکه به کلی از توان ارائه خدمات پزشکی خارج کرده است.

ادامه محاصره “بیمارستان شفا” و تشدید عملیات نظامی علیه آن از جمله به آتش کشیدن ساختمان جراحی این بیمارستان در شب گذشته، محاصره و بمباران “بیمارستان أمل” در خان یونس و خارج کردن آن از قابلیت ارائه خدمات پزشکی، حمله به “بیمارستان ناصر” در خان یونس و بازداشت شماری از آوارگان و مجروحان مستقر در آن و ضرب و شتم و بازداشت کادر پزشکی و درمانی این بیمارستان، از جمله اقدامات جنون‌آمیز صهیونیست‌ها علیه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نوار غزه طی ۲۴ ساعت گذشته بوده است.

گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور فلسطین  می‌نویسد: “حجم انبوهی از شواهد مربوط به جنایات بین‌المللی اسرائیل در نوار غزه طی شش ماه گذشته، ممکن است دیوان بین‌المللی کیفری را در پنج دهه آینده به خود مشغول سازد.”

اکنون سؤال پرتکرار نزد افکار عمومی جهان این است که با این حجم از جنایت و ویرانی جنون‌آمیز در نوار غزه، آیا مجامع و نهادهای بین‌المللی غیر از اعلام مواضع سیاسی، صدور بیانیه و یا تصویب قطعنامه، مسئولیت عملی برای ایجاد بازدارندگی و توقف این نسل‌کُشی آشکار و بی‌پروا و پیگرد قانونی جنایتکاران جنگی ندارند؟!

انتهای پیام/

*
پرتال رسمی خبررسانی انجمن صنفی مهندسین پلیمر و شیمی ایران

مشارکت مردم در تولید، چگونه؟| امیرحسین عرب‌پور

Posted By Apchen On In اقتصاد | No Comments


مشارکت مردم در تولید، چگونه؟| امیرحسین عرب‌پور

کارشناس اندیشکده دیپلماسی اقتصادی معتقد است، جهش تولید بدون حضور در بازارهای خارجی ممکن نیست. بر این اساس در حوزه تسهیل گری تجارت خارجی، از سمت دولت بایستی فعالیت بیشتری دیده شود.

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم [۱]، امیرحسین عرب پور، در خصوص الزامات تحقق شعار سال “جهش تولید با مشارکت مردم” گفت:  از سنوات گذشته روی اصل ۴۴ و خصوصی سازی بنگاههای دولتی تاکید شد اما این هدف به خوبی پیش نرفت.

این پژوهشگر اقتصادی گفت: امروز اقتصاد ایران درگیر تحریم‌های همه جانبه است، وقتی افق مشخصی در این خصوص دیده نمیشود بایستی روی سرمایه های داخل تاکید کرد.
 

 

. [۸]

 

وی افزود، این درحالی است که برخی قوانین کشور مانع حضور بخش خصوصی در  اقتصاد است. بر این اساس باید قوانین جدید در این حوزه تصویب شود.

عرب پور گفت: شرکتهای نوآور دانش بنیان نیز در راستای تحقق هدف شعار سال موثر هستند،  در سنوات اخیر فعالیت شرکت‌های دانش بنیان رونق یافته و بایستی تاکید بیشتری در این حوزه انجام شود.

وی در خاتمه گفت: جهش اقتصادی بدون حضور در بازارهای خارجی ممکن نیست. بر این اساس در حوزه تسهیل گری تجارت خارجی، از سمت دولت  بایستی فعالیت بیشتری دیده شود.

انتهای پیام/

*
پرتال رسمی خبررسانی انجمن صنفی مهندسین پلیمر و شیمی ایران