- پرتال رسمی خبر رسانی انجمن صنفی مهندسین پلیمر و شیمی ایران - https://www.apchen.com -

گفت‌وگوی لندن با سران بروکسل

نخست وزیر انگلیس پس از گفتگو با سران بروکسل گفت از پیشرفت اندک مذاکرات ناامید شده، اما مشتاق به رسیدن به توافق است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری، «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس پس از تماس تلفنی با سران بروکسل درخصوص خروج این کشور از اتحادیه اروپا (برگزیت) گفت، کند بودن پیشرفت مذاکرات او را ناامید کرده است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، دفتر جانسون روز چهارشنبه (۹۹٫۷٫۲۳) اعلام کرد: «نخست‌وزیر تمایل به حصول توافق را متذکر شد اما همچنین ناامیدی خود را درخصوص ناکافی بودن پیشرفت [مذاکرات] ظرف دو هفته گذشته بیان داشت».

دفتر نخست‌وزیری انگلیس افزود: «نخست‌وزیر گفت پیش از برداشتن گام بعدی که هفتم سپتامبر اعلام شده بود، منتظر شنیدن نتیجه [جلسه] شورای اروپا خواهد ماند».

بوریس جانسون که روز جمعه (۹۹٫۷٫۲۵) را به‌عنوان ضرب‌الأجل برای بروکسل جهت رسیدن به توافق تعیین کرده است، امروز (۹۹٫۷٫۲۴) با «اورسولا فون در لاین» رئیس کمیسیون اروپا و «چارلز میشل» رئیس شورای اروپا به صورت تلفنی گفت‌وگو کرد.

انگلیس ۳۱ ژانویه ۲۰۲۰ (۱۱ بهمن۹۸) رسماً از اتحادیه اروپا خارج شد اما در دوره گذار که قرار است تا پایان سال جاری میلادی باشد، همچنان معیارهای اصلی عضویت در این اتحادیه را حفظ خواهد کرد.

اکنون روابط انگلیس و اتحادیه اروپا به مدت یک سال حالت گذار را سپری می‌کند و دو طرف در این بازه زمانی فرصت دارند درخصوص نحوه روابط پسابرگزیت به توافق برسند.

نخست‌وزیر انگلیس چندی پیش از قصد خود برای ارائه پیش‌نویس طرحی به پارلمان کشورش برای تغییر بخش‌هایی از توافق برگزیت خبر داد. بر اساس این طرح، انگلیس بخشی از توافق میان لندن و بروکسل بر سر ایرلند شمالی را حذف خواهد کرد.

جانسون همچنین گفته است به مذاکره‌کنندگان بر سر توافق تجاری پسابرگزیت، تا ۱۵ اکتبر (فردا) مهلت می‌دهد تا مذاکرات خود را به نتیجه برسانند و در غیر این صورت بریتانیا این مذاکرات را به طور کامل ترک خواهد کرد.
منبع: دانشجو