- پرتال رسمی خبر رسانی انجمن صنفی مهندسین پلیمر و شیمی ایران - https://www.apchen.com -

انتقاد تند سناتور جمهوریخواه از فضای سیاسی آمریکا


سناتور جمهوریخواه آمریکایی از ترامپ و دموکرات‌ها به دلیل ادبیاتی زشتی که علیه هم به کار می‌برند، به شدت انتقاد و فضای سیاسی این کشور را پر از رذالت و نفرت توصیف کرد.

«میت رامنی» سناتور جمهوریخواه آمریکایی سه‌شنبه شب (۹۹٫۷٫۲۲) در بیانیه‌ای که در حساب رسمی خود در توییتر منتشر کرد، از فضای سیاسی آمریکا که در آن جمهوریخواهان به رهبری ترامپ و دموکرات‌ها از ادبیات شنیعی علیه هم استفاده می‌کنند، به شدت انتقاد کرد.

رامنی گفت که فضای سیاسی آمریکا از از یک “مناظره فعال” به “لجنزاری پر از رذالت، فحاشی و نفرت” تبدیل شده که خوشایند هیچ ملت آزادی نیست، چه رسد به جایی که به مهد دموکراسی مدرن شناخته می‌شود.

سناتور جمهوریخواه افزود: رییس جمهوری [ترامپ] نامزد معاونت رییس جمهوری [کاملا هریس] را “هیولا” می‌خواند و مرتب رییس مجلس نمایندگان [نانسی پلوسی] را “دیوانه” خطاب می‌کند. او از وزارت دادگستری می‌خواهد که رییس جمهوری پیشین را به زندان بیاندازد. او در همان روزی توطئه‌ای برای ربایش فرماندار میشیگان کشف می‌شود، به او حمله می‌کند.

نامزد پیشین حزب جمهوریخواه برای انتخابات ریاست جمهوری همچنین از دموکرات‌های آمریکا انتقاد کرد که آن‌ها نیز حملات شدید علیه ترامپ دارند و پلوسی سال گذشته در سخنرانی سالانه ترامپ در مجلس نمایندگان، متن سخنرانی او را در مقابل دوربین‌ها پاره پاره کرد.

سناتور ایالت یوتا به سیاستمداران کشورش هشدار داد که “جهان با هراسی آمیخته با تحقیر در حال تماشای آمریکا است و مهم‌تر از آن، فرزندان ما نظاره‌گر هستند.” رامنی تاکید کرد که بسیاری از آمریکایی‌ها از دیدن چنین فضای “قطبی‌شده، عصبی، آزاردهنده و خشمگین” هراسان شده‌اند.

رامنی از همه رهبران سیاسی آمریکا خواست که از شدت حملات خود به یکدیگر بکاهند و تاکید کرد که هیچ عاقلی خواستار عواقبی نیست که چنین فضایی به بار می‌آورد.

«دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا همواره برای حمله لفظی به رقیبان و مخالفان خود از القابی مثل “دیوانه” و “چرتی” برای آن‌ها استفاده و آن‌ها را تحقیر می‌کند. انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا ۱۳ آبان برگزار خواهد شد و با نزدیک شدن به روز انتخابات، فضای سیاسی هر روز ملتهب‌تر می‌شود.
منبع: ایرنا