- پرتال رسمی خبر رسانی انجمن صنفی مهندسین پلیمر و شیمی ایران - https://www.apchen.com -

آمریکا روادید بیش از ۱۰۰۰ تبعه چینی را باطل کرد

سخنگوی وزارت امنیت داخلی آمریکا از ابطال روادید بیش از ۱۰۰۰ تبعه چینی به اتهام ارتباط با ارتش این کشور خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل، در ادامه تنش‌زایی‌های دیپلماتیک، سیاسی و اقتصادی دولت آمریکا با دولت چین، بامداد پنجشنبه (۹۹٫۶٫۲۰) روادید بیشتر از هزار تبعه چینی باطل شد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وزارت امنیت داخلی آمریکا با اعلام این خبر، گفت که روادید این افراد را به دلیل رابطه احتمالی با ارتش و نهادهای نظامی چین باطل کرده است.

بر این اساس، سخنگوی این وزارتخانه در ایمیلی به رویترز خبر داد: «ما همچنان از دانشجویان و پژوهشگران قانونی چینی که اهداف حزب کمونیست چین برای تسلط نظامی را پیش نمی‌برند، استقبال می‌کنیم».

همزمان «چاد وولف» سرپرست وزارت امنیت داخلی آمریکا نیز با متهم کردن چین به اعزام افراد نظامی تحت عناوین دانشجو یا دانشگاهی به این کشور، مدعی شد: «ما صدور روادید برای برخی دانشجویان و محققان چینی که ارتباطاتی با استراتژی نظامی چین دارند، متوقف کردیم تا مانع به سرقت رفتن تحقیقات حساس و تصاحب آنها [توسط چینی‌ها] شویم».

این اقدام واشنگتن پس از آن است که دولت آمریکا فعلا روادید حضور خبرنگاران چینی در این کشور را تمدید نکرده و مهلت حضور ۹۰ روزه آنها در خاک ایالات متحده (تا ابتدای ماه نوامبر) رو به اتمام است.

«هوآ چون‌یینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین پیشتر با بیان اینکه آمریکا از مفهوم امنیت ملی برای فشار آوردن به شرکت‌های چینی سوءاستفاده می‌کند، گفت واشنگتن از چنین رفتارهایی به هیچ چیزی نمی‌رسد.

پیش از این نیز منابع مطلع از تصمیم دولت آمریکا برای گسترش قانون منع مهاجرتی به این کشور، بر تمام اعضای حزب حاکم چین و خانواده‌های آنها خبر داده بودند.
منبع: خبرگزاری فارس