- پرتال رسمی خبر رسانی انجمن صنفی مهندسین پلیمر و شیمی ایران - https://www.apchen.com -

بایدن: ترامپ می خواهد انتخابات را تضعیف کند


نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به اظهارات ترامپ مبنی بر دو بار رای دادن واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری به نقل از هیل، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا دونالد ترامپ را به تلاش برای تضعیف انتخابات متهم کرد.

«جو بایدن» روز جمعه در نشستی خبری با بیان اینکه دو بار رای دادن جرم است، گفت: ترامپ با دعوت از رأی‌دهندگان برای حضور در پای صندوق رأی بعد از رأی دادن پستی به دنبال آن است تا انتخابات را تضعیف کند.

وی افزود: من معتقدم هدف از این اقدام این است که آنقدر هرج و مرج ایجاد شود تا فارغ از نتیجه‌ای که حاصل می‌شود، در انتخابات ابهام ایجاد شود.

بایدن ادامه داد: دلیل اظهارات ترامپ باید این باشد، چرا که وی چیزهایی می‌گوید و کارهایی انجام می‌دهد که تا جایی که من اطلاع دارم هیچ رئیس‌جمهوری در تاریخ آمریکا انجام نداده است.

نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا همچنین در بخشی دیگر از سخنانش به سخنان توهین‌آمیز ترامپ در مورد سربازان جان‌باخته جنگ جهانی اول واکنش نشان داده و دونالد ترامپ را فاقد صلاحیت برای ریاست جمهوری دانست.

روزنامه آتلانتیک روز پنج شنبه گزارش داده بود که ترامپ در نوامبر ۲۰۱۸ و پیش از دیدار از گورستان سربازان آمریکایی جان‌باخته در جنگ جهانی اول، کشتگان و اسرای آمریکایی آن دوران را «ساده‌لوح» و «بی‌عرضه» خوانده است.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا، در یکی از عجیب‌ترین اظهارات خود، به مردم کشورش پیشنهاد داد که در انتخابات پیش رو، دو بار رأی بدهند!

وی این اقدام را آزمونی برای صحت اعتبار رأی‌گیری پُستی عنوان کرده که به زعم وی جز فساد و تقلب، ارمغان دیگری برای ایالات متحده به همراه ندارد.

توجیه رئیس‌جمهور آمریکا این است که اگر شیوه غیرحضوری رأی‌گیری پُستی آنگونه که دموکرات‌ها می‌گویند بی‌عیب و نقص است؛ چنانچه فردی از طریق آن اقدام به ارسال رأی کند؛ به طور خودکار قادر نخواهد بود که در روز انتخابات، به طور حضوری رأی خود را به صندوق بیندازد.

اما اگر به رغم ارسال پُستی رأی، مردم همچنان قادر به مشارکت حضوری در انتخابات باشند؛ پس ریگی به کفش دموکرات‌هایی است که مروج ایده رأی‌گیری پُستی هستند.

ترامپ بارها مدعی شده که دموکرات‌ها قصد دارند با توسل به شیوه‌های غیرحضوری رأی‌گیری، نتیجه انتخابات را به نفع خود دستکاری کنند.

در واکنش به اظهارات اخیر ترامپ، اتحادیه آزادی‌های مدنی خطاب به مردم هشدار داد که پیشنهاد رئیس‌جمهور آمریکا غیرقانونی است و نباید به سخنان وی توجه کرد.

در همین حال، «ویلیام بار» دادستان کل آمریکا در دفاع از ترامپ مدعی شد: نمی‌دانم قوانین رأی‌گیری در هر ایالت چگونه است؛ اما رأی‌گیری پستی فسادخیز و به منزله بازی با آتش است!

البته، رأی‌گیری پستی امر تازه‌ای در آمریکا محسوب نمی‌شود و حتی در انتخابات ۲۰۱۶ نیز که نتیجه به نفع ترامپ تمام شد؛ از هر چهار رای‌دهنده، یک نفر به صورت پستی رأی داده بود.

اما مشکل آنجاست که اکثر افرادی که از این شیوه رأی‌گیری استقبال می‌کنند؛ از حزب دموکرات هستند و به هر حال بالا رفتن سطح مشارکت دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۲۰، به نفع ترامپ جمهوریخواه نیست.

منبع:خبرگزاری مهر